Problemy z płytą główną

Witam

Mam problem i to duży.Otóż płyta główna nie widzi mi dysku.Problem pojawił się po wyjęciu bateryjki z płyty głównej.Każdy dysk jaki podepne do kompa jest nie widoczny.A jak już jest widoczny to dostaje info, że albo nie ma systemu albo że dysk błędny lub uszkodzony .

Bladego pojęcia nie mam co robić dalej :frowning:

No a bateryjka włozona z powrotem :?:

PS Na pewno zresetowały Ci się opcje BIOSa i może masz kanały IDE powyłaczane.

Może i jestem amatorem ale nie aż takim ;]

Pewno że sie zresetowały dlatego pytam jak je przywrócić i gdzie ;]

Zjeżdzasz do BIOSa -> Integrated Peripherals i tam lukasz jaki stan mają kanały IDE.

Dobre tylko jeszcze powiedz mi jakie powinny być :stuck_out_tongue: bo nie kumam za bardzo

Sekcja Standard Cmos Setup - dyski i napędy ustaw na auto.

Reszta

Auto,enabled lub UDMA.

Weź książkę do płyty głównej i poczytaj lub kumpel co kuma i do pracy.

Na końcu zapisz bios Save.

JN niby wszystko jest ok.W biosie ustawione na auto co do książki to niemożliwe brak.

Najgorsze jest to, że jak podłączam inny dysk to on jest widoczny ale nie załaduje się system bo coś Failed :? i tego nie kumam

Jakieś pomysły ?

A dyskietkę 1.44 z napędu to wyjąłęś.

Dlaczego wyjmowałeś baterię.

Wymień taśmę sygnałową dysku na nową 80 żyłową,dobrze wsadź wtyczki do płyty i dysku,zworka na dysku na Master lub CS i próbuj.

Jak bios ma opcje to daj na wykrywanie dysku opcja z reguły IDE HDD Auto Detection i zobacz co wtedy czy wykryje dysk.

Podaj dokładny bląd - co podaje bios.

Witam

Powiem tak dyskietki nabank nie ma.

Sprawa wygląda tak jak koleś wyjął swój dysk i podłączył inny to później się okazało, że ten co to był tam wcześniej jest teraz nie widoczny dla biosu

No i tak kąbinował, że wyjął baterie myśląc że coś to poradzi.

No i jak widać nie nie dało rady.Teraz każdy dysk podpięty do kompa jest nie widoczy. Stosowałem się do waszych porad ale nic nie wychodzi.Co do taśmy to jest nowa.A zworka była na master.