Problemy z ustawieniami w biosie

(Flaron) #1

Kiedys pozwolilem na ustawienia w biosie koledze i teraz moj komp chodzi wolniej niz zolw,momo mojego formatowania twardziela i na zupelnie czysty komp i i tak mnie wnerwia rozruch i praca mojego kompa,jedynie do czego sam doszedlem to ,to ze przywrocilem mu sam ustawienie w biosie(ANTIWIR.....)poprostu go wlaczylem i jest troszke lepiej ale to jeszcze nie jest to,prosze o kokretne porady co mam jeszcze zrobic aby moj komp chodzil jak dawniej mam procka 1600 pamiec 256 RAM dysk 40,pozdrawiam i czekam na pomoc,papatki

(system) #2

Spróbuj zresetowac bios. A je śli posiadasz płyte główną z czipsetem VIA to trzeba zainstalowac via 4in1. Bez tego komputer dziala o wiele wolniej. Czy napewno po ponownej instalacji windowsa zainstalowałeś to?

(Flaron) #3

Dzieki ,nie jestem pewien ale sprawdze to tylko gdzie,bo wiesz ja jestem raczej amatorem niz profesjonalista,czekam na odpowiedz

(Flaron) #4

Chyba to raczej nie bedzie to,bowiem kiedys normalnie wgrywalem system i chodzil mi normalnie,wiem na pewno ,ze to cos od ustawienia mojego kolegi,pozdrawiam i czekam dalej na dalsze pouczenia na temat ustawien biosu,moze jest jeszcze cos istotnego co mogl mi zmienic kolega,wiem,tez ze w biosie jest ustawienie odnoszace sie do szybkosci dzialania kompa,pozdrawiam.

(system) #5

Moze jest źle ustawiona częstotliwość procka albo napięcie do niego doprowadzane. Możliwe jest też że kumpel zmienił ci magistrale karty graficznej z 8x aldo 4x na mniej.

(Asterisk) #6

Ja bym tego kumpla wziął ostro do galopu. a co :onfire:

(Zbych ) #7

Twój bios posiada funkcje przywracania biosu do ustawien fabrycznych lub do ustawien optymalnych mogą być nawet w twoim biosie obydwie te funkcje. Load setup defaults lub coś podobnego-przywracanie biosu do ustawien fabrycznych i load optimal defaults- bios optymalizuje ustawienia do posiadanego sprzętu , te funkcje są po to jak sie za dużo namąci i komp zle zaczyna pracować

(Jr14) #8