Program na "6" z informatyki - co powinien robić?

W mojej klasie Informatyk powiedział, że jeśli ktoś chciałby mieć “6” z informatyki na półrocze to trzeba się czymś wykazać np. napisać jakiś program/programik. Jak go zapytałem czego wymaga od takiej aplikacji powiedział “zaskocz mnie”. Co wg Was powinien taki program robić? Że powinien być okienkowy to się spodziewam, ale nie mam nawet pomysłu na niego. Dodam, że jestem “początkującym programistą” C++ (jeśli można mnie tak nazwać). Jestem w trakcie czytania Symfonii C++ Standard - Jerzego Grębosza.

Co moglibyście mi w tej sprawie doradzić?

PS. Wiem, że cuda nie napisze. :wink:

Nie mam pojęcia o programowaniu (no jedynie html) ale zeby go zaskoczyc? Moze poszukaj w internecie gdzie widzialem to, programu ktory zmienia tapete co x czasu. :slight_smile:

Co do tego programu z tapetą to poszukaj w necie :wink: i zacznij czytać w książce o edytowaniu rejestru, bo to chyba będzie najlepszy sposób na zmienienie tapety :stuck_out_tongue_winking_eye: A po za tym to chcąc go zaskoczyć możesz napisać program który podczas uruchamiania PC otworzy 10 razy napęd CD i napisze text informujący o formatowaniu dysku C :wink:

Pozdro Alien6

Powinien ci podać chociaż podstawowe wymagania co do programu, czy ma posiadać tryb graficzny, czy ma być pisany z użyciem klas czy nie. Takie konkretne informacje odnośnie tego, z czego skorzystać podczas pisania programu. Samo zadanie programu (to co robi) może zaskoczyć prowadzącego, jednak jakieś wytyczne odnośnie tego co należy w nim wykorzystać powinny być podane. W końcu ten sam program można napisać na tysiąc różnych metod :wink: i skąd teraz wiedzieć czy ta wybrana jest akurat na ocenę celującą. A tak jak ci powie, czego wymaga to przynajmniej będziesz wiedział czy możesz się na to porywać… i unikniesz takiej sytuacji, że będziesz siedział tydzień nad programem, a potem się okaże iż nie spełnia on “tajemniczych wymagań”.