Proszę o ocenę stanu dysków - SSD i HDD

Witam. Nie znam się totalnie na tym. Ściągnąłem CrystalDiskInfo w najnowszej wersji i efekty widać na dołączonych obrazkach:

Niby stan jest dla obu określany jako dobry, ale co oznaczają te wartości podane w kolumnach? Mam się o co martwić? Tak się składa, że oba dyski są zamontowane w moim laptopie, który chcę sprzedać. Co oznacza wartość 91% dla dysku SSD? Laptop ma zaledwie kilka miesięcy - 4 może 5 - czy oznacza to, że dysk SSD już w 9% się zużył?

Jak oceniacie ilość włączeń i czas pracy dysku? Czy te liczy są duże czy raczej małe?Dla potencjalnego kupca jest tu coś, co mogłoby go odstraszyć?

Przepraszam za tyle pytań, ale nie chcę nikomu wcisnąć sprzętu z problemami. Dziękuję za wszystkie odp. Pozdrawiam.

(Azi) #2

Dyski ogólnie w dobrej kondycji, zalecane sprawdzenie dysku HDD.

Win+R - uruchumn - w sumie…

chkdksk c: /p

To w konsoli wbijasz, czekasz na wynik.

Ewentualne wirusy, to już nie mój probrem.

Jak dla mnie, dyski wytrzymają jeszcze sporo.

Nie podajesz parametrów sprzętu, to czasami duży problem.

(falcon89) #3

Dysk HDD wygląda w porządku.

Jeśli chodzi o SSD to jak na tak krótki czas, parametry są niepokojąc, AA, B2, B3, B8 , BB i C4 (na pierwszy rzut oka).

Stan dysku sprawdź za pomocą dedykowanego programu, Plextool

Czy aktualizowałeś firmware dysku do wersji 1.05?

Jak dla mnie dysk kwalifikuje się na gwarancję.

Pamiętam, że był jakiś problem z firmware, gdzie producent wypuścił firmware niszczący dyski. Zainstalowałem i dysk siadł, więc został wymieniony. Po wymianie zainstalowałem wersję 1.07. Ten dysk ma teraz 4 miesiące. Jego stan zmienił się kilka lub kilkanaście dni temu, gdy po aktualizacji Windows 8.1 system nie wstał. Potem na dp była informacja o tym, że aktualizacje Microsoft psują system. Zainstalowałem wtedy Windows od nowa. Żadnych problemów z działaniem samych dysków nie było do tej pory.

Plextool pokazał w pierwszej zakładce - Drive Status - coś takiego: