Proszę o pomoc - czym to zastąpić?

Tak jak w temacie. Szukam pilnie pomocy czym zastąpić “diodę” na płytce.

Czy to dioda dokładnie się nazywa nie wiem. Lecz dwie przewodzą napięcie a ta pojedyncza nie i uważam ją za uwaloną.

Co ZROBIĆ ??

Jestem laikiem w elektronice ale polutować umiem i sprawdzić miernikiem troszkę też. Jeśli coś mam wlutować zamiast to poproszę odrazu o fotkę lub link do wyglądu tego czegoś.

Proszę pomóżcie pilnie !!

Przypuszczam że nawet najlepszy elektronik, wyposażony w szklaną kulę, przy tak “sprecyzowanym” zapytaniu nie jest w stanie Ci pomóc.

Zanieść sprzęt do dobrego serwisu.

Jesteś przekonany, że to są diody? To, że mierząc je w układzie przewodzą w jedną stroną nic nie znaczy - pomiar może się odbywać poprzez elementy znajdujące się w pobliżu i to fałszuje wynik pomiaru.

A tak w ogóle - co weź sobie do serca to co fiesta napisał.

Jeden z kolegów już mnie poprawił i wiem że są to kondensatory. Więc nie jest źle. Może powoli dojdę do celu.

Servis. Odpada :frowning:

@cedar

Przejście jest na dwóch co zaznaczyłem jako ok na tym ?? niema nic :frowning:

Przy prądzie stałym (a takim mierzysz miernikiem) kondensator nie przewodzi w żadnym kierunku czyli pozostałe elementy fałszują pomiar. Twoja diagnoza co do lokalizacji usterki na 99% jest błędna -> serwis. Na forum z takimi informacjami jak podałeś nikt i nic Ci nie pomoże.

Uczył Marcin, Marcina …

:x

A nawet jak by to były one to skąd wydedukujesz jakie maja wartości ??

Wiem że mam Marcin :lol: no ale proszę o jakąś poradę … #-o

Powiem moje zdanie. Jeżeli się nie znasz na tym a urządzenie ci działa bez problemów ŁAPY PRECZ! !!

kondensatory nie są od przewodzenia tylko od magazynowania :slight_smile:

Już ja dostałeś, tylko nie chcesz się do niej dostosować :stuck_out_tongue:

@Evil Coca Cola

Jakby urządzenie działało poprawnie to by nie padło tu moje zapytanie.

@Onlinemaster

Jeśli mają magazynować to ten jeden nie oddaje :frowning: (ten zaznaczony zapytajnikami)

@fiesta