Proszę o sprawdzenie logów - zagrożenie rootkitem :(

(Pedziwiatr) #1

Witam,

Avast niedawno wykrył kilka koni trojańskich - usunęłam, jednak komputer dalej był powolny, zawieszał się już przy samym ładowaniu. przeskanowałam komputer jeszcze raz avastem i wykryl wirus Rootkit Win32 (?), potem przeskanowałam raz jeszcze, tym razem w fazie rozruchu - usunął kilka wirusów, ale do dwóch plików miał odmowe dostępu. Następnie przy uruchomieniu nie byłam w stanie nic zrobić, gdyż co chwile wyskakiwało mi okienko, że avast wykrył wirusa Rootkit w systemie operacyjnym... Jak go usunąć??? martwi mnie również to, że nie mogę wejść do dysku C, bo chce, żeby wybrała program, przez który mam otworzyć...

Dodatkowo w menadzerze zadań pojawia się problem z schvost.exe :frowning:

Bardzo proszę o sprawdzenie logów, bo ja niestety jestem z tego zupełnie zielona

p.s. bardzo prosze o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam,

Kasia

(Henio Mazurek) #2

Tutaj za bardzo rootkita nie widać. Jest co innego, w OTL wklej

Klikasz Run Fix. Po restarcie Run Scan i wklejasz log.

(system) #3

Uruchom HiJack This wybierz Do a System Scan Only , następnie zaznacz ten wpis.

O4 - HKLM\..\Run: [PowerForPhone] "C:\Program Files\P4P\P4P.exe"

Po zaznaczeniu wybierz Fix checked. Pokaż nowego loga po usuwaniu.

Przeskanuj tym komputer: Dr. Web CureIt!

Pokaż loga z ComboFix.

(Henio Mazurek) #4

To nie jest żaden wirus. To jeden ze śmieci dołączanych do komputerów ASUS'a.

Tutaj jest resztka infekcji z pendrive'a.

Ten "rootkit" to pozostałość po bibliotece podłączającej się pod winlogon. Mylna klasyfikacja.

(system) #5

Kazałem to usunąć dlatego ponieważ jest to niepotrzebne i kazałem usunąć wpis rejestru a nie program P2P.exe

(Pedziwiatr) #6

Ciemnowidz, zrobiłam tak jak kazałeś, poniżej daje loga po ponownym przeskanowaniu OTL'em:

To mi ulżyło, że to nie żaden rootkit, bo tyle sie naczytałam, że jest uciażliwy i bardzo trudno się go pozbyć, no i ta diagnoza avasta...