Proźba o pomoc w instalacji stacji dyskietek oraz PSI

Witam

Mam do was prośbę. Wytłumaczcie mi ŁOPATOLOGICZNIE jak zainstalować stację dyskietek oraz program PSI. Jestem całkowicie zielony jeśli chodzi i linuxa. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Z góry wielkie dzięki

P.S.

Wszystkiego najlepszego w zbliżającym się Nowym Roku

Co do stacji dyskietek:

Niestety nie podałeś z jakiego systemu korzystasz. Jeżeli korzystasz z Ubuntu to aby wydawać polecenia z uprawnieniemi roota musisz przed poleceniem wpisać sudo. Natomiast w innych Linuksach najpierw wpisujesz su (enter), hasło roota a potem kolejno polecenia.

By zamontować dyskietkę:

Sposób pierwszy (szybszy, ale zapisywać na dyskietce będzie mógł tylko root):

Wkładasz dyskietkę.

Potem uruchamiasz terminal (konsolę) i wpisujesz kolejno (podaję w wersji dla Ubuntu jak masz inny system to na zerknij na górę maila).

sudo mkdir /media/floppy - to polecenie utworzy katalog (punkt montowania) gdzie zamontujesz dyskietkę (czyli ten katalog “będzie dyskietką”) możesz dać inny katalog np. w większości innych linuksów domyślnie byłoby /mnt/floppy

sudo mount -t vfat /dev/fd0 /media/floppy - polecenie mount montuje urządzenie w katalogu, który podałeś. Parametr -t określa, że podajesz typ partycji z danymi (dyskietki chodzą pod FAT - vfat) /dev/fd0 oznacza stację dyskietek. W Linuksie każde urządzenie jest reprezentowane jako plik w katalogu /dev/ np. pierwszy dysk twardy IDE - /dev/hda drugi - /dev/hdb itp. itd.

I od tego momentu możesz korzystać z katalogu /media/floppy jak ze stacji dyskietek pod windą.

Jak skończysz to dla porządku daj sudo umount /media/floppy co odmontuje dyskietkę.

Sposób drugi (na początku dłuższy, ale potem już będzie szybko działało i będzie miał do dyskietki dostęp także zwykły user):

Wkładasz dyskietkę.

Potem uruchamiasz terminal (konsolę) i wpisujesz kolejno (podaję w wersji dla Ubuntu jak masz inny system to na zerknij na górę maila).