Przegrzanie silnika w samochodzie


(8radek8) #1

Witam mam takie pytanie.

Otóż wczoraj jak jechałem włączyła mi się kontrolka że jest za wysoka temperatura silnika, nie mogłem tego kontrolować na wskaźniku, bo w moim aucie go poprostu nie ma, jest tylko kontrolka, i przejechałem tak ok 2km. do warsztatu od razu.

Okazało się że jest dziura w chłodnicy którą zakleiłem ( ale nie o to chodzi).

Czy to jest prawda że silnik bardzo mocno "dostał w dupę" i stracił bardzo dużo mocy, że nie będzie miał tego przyśpieszenia ??


(Willy) #2

Nie prawda.Gdybyś doprowadził do przegrzania silnika i w tym momencie pękła by uszczelka pod głowicą to wtedy może silnik stracił by na mocy bo przy takiej wysokiej temp.blok silnika,pokrywa zaworów itd. rozszerzają się bo są zrobione z aluminium a blok silnika z żeliwa.Silnik by się zatarł(bo się rozszerzyły elementy).Czasami tak bywa że po schłodzeniu elementy nie powrócą na “swoje miejsce” i jest różnica np.1 mm czy 2 mm.Wydaje mi się że wszystko będzie OK. :wink:


(Kga1) #3

Jeśli dziura w chłodnicy była dość nisko mogło dojść do dużego ubytku płyny chłodzącego nie tylko z chłodnicy lecz również z silnika a oznacza to mocne przegrzenie się elementów silnika.W niedalekiej przyszłości zaskutkuje to być może nawet remontem kapitalnym silnika.W trakcie jazdy obserwój pozim oleju w silniku i jakość spalin jeśli zauważysz nadmierne zużucie oleju.nadmierne dymienie z rury wydechowej oraz spadek mocy to znak że najwyższy czas zrobić remont kapitelny silnika.Wszystko zależy od tego jak bardzo go obciążyłeś w trakcie dojazdu do warsztatu.Jeśli nie zatarł się od razu to przy mocnym obciążeniu poadnie w przeciągu kilku dni/pesymistycznie/ jeślibył obciążony słabo to jeszcze troszkę pojeżdzisz.Ale pamiętaj kontroluj poziom oleju,dymienie i moc silnika.W wersji całkiem pesymistycznej może dojść do wydmuchania uszczelki pod głowicą z powodu jej wypaczenia po przegrzaniu.A tak wogóle coś świeci na czerwono to jak w komuterze konieć jazdy. [-X ![-o<


(Clubbasse207) #4

przedewszystkim powinieneś się zatrzymać i obadać co się dzieje i poczekać aż silnik trochę ostygnie ! a nie jechać dalej …

a co do tego czy silnik dostał po d… możliwe :]

przy za wysokiej temperaturze zrywa się film olejowy i elementy pracują na sucho a co za tym idzie silnik zużywa się znacznie szybciej ale nie powinno być aż tak źle wkońcu dosyć zimno jest :stuck_out_tongue:

do tego przy extremalnym przegrzaniu uszczelka pod głowicą leci .