Przeinstalowanie systemu z 7 na XP - AHCi/IDE

Witam. chciałym przeinstalować system w lapku - Dell Inspiron 1454.

Wyczytałem, po tym jak nie mogłem uruchomić instalatora z płyty XP (po załadowaniu sterowników niebieski ekran i błąd), że należy zmienić z AHCI na IDE. Problem jednak polega na tym, że nie mam możliwości takiej zamiany. Mogę zmieć z AHCI na ADE. Czy jeśli dokonam takiej zmiany, będę mógł już bez większych przeszkód poprzez instalację XP-ka sformatować partycję C, i na niej zainstalować XP ??

Nie jestem informatykiem, a mam spory problem, gdyż większość programów z których korzystam działa tylko pod XP. Virtual Box też mi działa jakiś czas i póxniej nie wiedzieć czemu wszystko siada i tak w koło macieju :wink: Proszę o pomoc, za którą z góry bardzo dziękuję !!

… i tak będziesz musiał zintegrować sterownik kontrolera z instalką XP i tak. IMHO znacznie lepiej jest od razu zintegrować sterownik kontrolera w trybie AHCI.

Nie wiem co to za kontroler ADE, co ci szkodzi spróbować, zajmie ci to chwilę. Rozumiem że twój komputer nie posiada FDD (napędu dyskietki) i podłożenie sterownika z dyskietki odpada. Jeżeli uda ci się zainstalować system w trybie ADE to możesz po zainstalowaniu przejść na tryb AHCI.

W celu zainstalowania sterownika AHCI należy:

  1. Odinstalować bieżący sterownik kontrolera dysku (nie restartuj komputera).

  2. Zainstalować ręcznie sterownik kontrolera AHCI.

  3. Zrestartować komputer i wejść w bios (nie należy uruchamiać systemu)

  4. W biosie przełączyć na AHCI.

  5. Uruchomić komputer ponownie.

ADE to taki karkołomny skrót od AMD IDE COMPATYBILE SATA CONTROLLER (czy jakoś tak)

Stacja dyskietek - to pikuś. Większym problemem będzie zdobycie samego sterownika (nieważne czy AHCI czy dla trybu kompatybilności).

Czyli jak by nie patrzeć to lipa, bo do zintegrowania też potrzebny jest sterownik.