Przekierowanie portów w Netgear DGN100 dla Battelfild 2

Witam mam mały problem z portami do Routera wiem że już o tym było ale ja jestem w tym kompletnie zielony , i prawdopodobnie większość podała by mi stronę http://portforward.com/english/routers/ … ield_2.htm ale ja się nie łapię w tej instukcji i mam odnośnie tego parę pytań. O co chodzi z tym “statycznym adresie ip” i czy muszę koniecznie zmieniać te ip ? Drugą sprawą jest “Outbound i Inbound Services” czy muszę to wypelniać 11 razy ? Bo jak widzę to się cały czas to samo powtarza i mogę tylko jedno zrobić i nie wiem jeszcze co mam pisać w WAN users. Proszę mieć wyrozumiałość i o sensowne odpowiedzi

Nie, nie musisz zmieniać IP. Ze statycznym IP chodzi o to, że jeśli wystawiasz jakiś komputer/serwer na świat, to dla Ciebie wygodniej jest jak masz statyczne IP, bo ustawiasz raz i zapominasz, a jak IP zmienia Ci się dynamicznie, to musisz ręcznie zmieniać ustawienia za każdym razem. Jeśli router oferuje opcję rezerwacji adresu IP, do adresu MAC karty sieciowej, to ten adres zawsze będzie przypisywany, jeśli nie ma takiej opcji, adres IP możesz przypisać ręcznie z poza puli adresów przydzielanych przez DHCP, co by w sieci nie występował konflikt adresów.

Myślę, że jeśli nie zmieniałeś nic w ustawieniach zapory sieciowej, to możesz to pominąć.

Pozdrawiam!

Ok dzięki ,czyli wygląda na to że muszę tylko wypełnić 11 razy w Service, oby to co pomogło

Z tego co wiem, bf2 ma jeszcze serwery. Jeśli nie masz łącza dsl conajmniej 20-30mega to nie masz nawet co próbować z serwerem. Chyba, że chcesz grać we 2 … Wtedy 0 przyjemności z gry. Oczywiście i wtedy conajmniej 8adsl by się przydało :slight_smile:

Nie, nie musisz, wystarczy jedna reguła, w jednej regule możesz podać zakres portów, które mają być przekierowane. Od tego masz właśnie pola Start port i Finish port. Jeśli przekierowujesz dla jednego portu, wówczas finish port i start port są takie same.

Pozdrawiam!