Przepustowość łącza i jakość voip na Netii LLU 4mbit/s

Witam,

posiadam urządzenie Thomson Speedtouch 716WL i internet od Netii LLU 4mbit/s. Problem jest taki, że rozmowy voip są przerywane po kilkunastu sekundach, a router się na nowo musi łączyć. Dowiedziałem się o usłudze ALG dla SIP, która może powodować taki objaw, ale po jej wyłączeniu nie ma różnicy. Czy to nie jest wada łącza? Jakie byłyby prawidłowe wartości szumów itd. ?

Modulation: G.992.5 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 637 / 4.959

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,0 / 33,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 23,0 / 20,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM

Z góry dziękuje :slight_smile:

A masz filter na linię telefoniczną?

Nie…

Musiałeś dostać filtr z modemem.

Jak to sprawdzić i jakie to ma znaczenie?

Po prostu sprawdź czy ten filtr (przeciwzakłóceniowy) jest wpięty ?

Znaczenie, funkcję ma taką jak nazwa wskazuje.

Nic nie mam wpiętego… Czy można w takim razie to gdzieś nabyć i czy tłumienie ulegnie poprawie? Nie wydaje mi się, żeby to było aż tak proste, skoro ludzie mają z tym tyle problemów, to każdy by tylko założył taki filtr, a nie użerał się z ISP-ami. Kolejne pytanie, czy dzięki zmniejszeniu tłumienia (które i tak nie jest, jak wyczytałem, na maksymalnym poziomie dla adsl ok. 55db) mogę liczyć na to, że router nie będzie co chwilę się synchronizował podczas rozmów?

-edit-

Jeżeli wygląda to tak, to tego ani nie mam, ani nie dostałem :wink: http://www.allegro.pl/item822339395_naj … ia_fv.html

Dodane 22.01.2010 (Pt) 23:13

http://zapodaj.net/742066b730bb.jpg.html

Wykonałem taki przybliżony rysunek jak to mam podłączone. Z tego co teraz czytam wynika, że owy filtr usuwa cyfrowe pasmo ze strumienia, a co za tym idzie ma zastosowanie przy tradycyjnych liniach telefonicznych PSTN, ja natowiast korzystam TYLKO I WYŁĄCZNIE z voip i bramki wbudowanej w router (Speedtouch 716WL). Pytanie, czy podłączyć do gniazda routera linię, która idzie od ISP rozdzielając na 2 kable - jeden jako DSL, drugi linie PSTN + mikrofiltr, choć owej faktycznej lini, abonamentu i tego wszystkiego nie mam. Skąd takie zwarcie sygnału i synchronizacje routera? Czy mikrofiltr musi być przed każdym tradycyjnym aparatem, niezależnie od stosowanej technologii voip, czy pstn? Np. połączenie:

KABEL OD ISP —> MIKROFILTR —> TELEFON

KABEL OD ISP —> ROUTER Z VOIP —> MIKROFILTR —> TELEFON

czy

KABEL OD ISP —> MIKROFILTR —> PRZEZ WEJŚCIE PSTN DO ROUTERA Z VOIP —> TELEFON

Dodane 23.01.2010 (So) 12:06

Jeszcze raz napiszę, bo spadłem na forum z tematem, a nie mam odpowiedzi…