Przerywający internet a windows 7

Witam. Sytuacja wygląda następująco. Jestem studentem i mam trójkę współlokatorek. Od niedawna pojawił się problem przerywającego internetu. Zbiegło się to z zakupem przez jedną z wyżej wspomnianych współlokatorek nowego laptopa z systemem windows 7. Wcześniej tego problemu nie było. Korzystam z internetu UPC 25 mega. Sygnał jest rozdzielony routerem D-Link DI 624. Dzisiaj wszystko było w porządku dopóki moja współlokatorka nie odpaliła swojego lapka po powrocie do mieszkania. Momentalnie internet wyłączył się dosłownie na jakieś 3-4 sekundy i tak w kółko w nieregularnych odstępach kilku minut. Stąd właśnie moje podejrzenie pada na jej laptopa i zainstalowany na nim system windows 7 Jest to bardzo uciążliwe w momencie korzystania z programów czy też gier, które wymagają stałego dostępu do internetu. Dodam tylko, że wcześniej wszystko funkcjonowało bez zarzutu.

Dodane 18.10.2009 (N) 22:09

Owszem 22-ego ma wyjść wersja finalna windows 7 a do tej pory chyba powychodziły jakieś wersje beta czy jakby tam ich nie nazywać… Poza tym skoro jeszcze nie wyszedł to ciekawe po co na tym forum został stworzony dział “windows 7” i ludzie piszą tam o swoich problemach… Wymyślają sobie to wszystko?

www.speedtest.net Zobaczcie jak będzie zachowywał się net z udziałem laptopa koleżanki i bez jego udziału.O wersjach beta,RC też można podzielić się uwagami.

hubert00s - odnośnie Twoich wątpliwości:

W styczniu 2009 udostępniono Windows 7 Beta (kompilacja 7000) - straciła ważność 1 sierpnia bieżącego roku. Natomiast w maju 2009 udostępniono wersję Release Candidate (kompilacja 7100) - kandydat do finalnego wydania. Ta wersja straci ważność 1 czerwca 2010 roku. RTM (kompilacja 7600 - wersja finalna, która 22 października trafi na sklepowe półki) zostało skompilowane 13 lipca 2009. Kopia została udostępniona partnerom Microsoftu, a także subskrybentom MSDN/TechNET. Kopię najnowszego systemu otrzymali również studenci na kierunkach związanych z szeroko pojętą informatyką w programie MSDN Academic Alliance. Finalna wersja systemu pojawiła się jakiś czas temu na torrentach (podobnie jak wiele poprzednich kompilacji). Więc dział ‘Windows 7’ nie jest fikcją. Chyba nie myślałeś, że cały szum wokół systemu robi się w dniu jego publikacji? :slight_smile: A laptoki z preinstalowaną “siódemką” już można spotkać w sklepach. W końcu integratorzy OEM dostali kopię już dawno.

Co do problemu - koleżanka musi odpowiednio skonfigurować sieć na laptopie z Windows 7, zainstalować odpowiednie sterowniki itd.

Nie, ja tak nie myślałem ale kolega który w pierwszym poście pod opisem mojego problemu stwierdził, że coś ściemniam bo windows 7 wychodzi dopiero 22-ego października chyba zrobił z siebie w tym momencie idiotę… Mało tego, chyba zauważył swoje głupie spostrzeżenie bo w momencie kiedy ja odpisywałem, on zdążył usunąć swojego posta i został tylko mój edit.

Nieistotne, mam pytanie. Mój router D-Link DI624 ma punkt dostępowy ieee 802.11g a laptop koleżanki obsługuje 802.11n. Czy to może być przyczyną mojego problemu?

Pardon w takim razie. Nie widziałem tego usuniętego postu.

Problem tak właściwie zbiega się z dwoma wydarzeniami - zakupem nowego laptopa przez koleżankę oraz z rewolucją w usługach UPC. Odnośnie tego drugiego, wiele osób zauważyło pogorszenie prędkości transferu i/albo nieprawidłowości w świadczeniu usługi.

Odnośnie pierwszego (co moim zdaniem jest bardziej prawdopodobną przyczyną) - na początek można sprawić co Windows 7 Upgrade Advisor sądzi nt. tego routera, a także czy uzyskał on certyfikat kompatybilności z Windows 7. W dalszej kolejności trzeba sprawdzić konfigurację sieci, firewalla, usług sieciowych oraz sterowniki na laptopie koleżanki. Wiem, że to garstka dość ogólnikowych porad, ale ciężko na razie stwierdzić jednoznacznie, co jest przyczyną.

Powiem Ci, że ostatnio spotkałem się z czymś takim (również router D-Linka i obecność pc z Windows 7 na pokładzie), ale problemem okazało się uszkodzenie routera. Tutaj jest okoliczność wskazująca (zakup laptopa z 7).

Bardzo logiczne rozumowanie. Sam też zastanawiałem się czy to nie jest wina UPC ponieważ niedawno zmieniłem internet turbo 10 mega na internet fiber power 25 mega (chociaż tak nawiasem nie zauważyłem jakieś wielkiej poprawy a prędkości pokazywane różnymi programami dalekie są od wspomnianych 25 mega, ba, mało tego - rzadko osiągają powyżej 10…). Natomiast sam też skłoniłem się ku nowemu laptopowi na mieszkaniu jako źródle kłopotów ponieważ wydaje mi się, że kiedy ów laptop jest wyłączony problem nie występuje, chociaż oczywiście nie mogę być do końca pewien. ponawiam pytanie : Mój router D-Link DI624 ma punkt dostępowy ieee 802.11g a laptop koleżanki obsługuje 802.11n. Czy to może być przyczyną mojego problemu?

Raczej IPv6 używany przez Windows 7 (można wyłączyć).

Której dokładnie wersji routera używasz? firmware najnowsze?

D-Link DI 624 co do firmware to nawet nie wiem czy i ewentualnie jak można go odświeżyć.

Możesz dać mi jakieś dokładniejsze wskazówki jak wyłączyć IPv6? Może to jest przyczyna, warto sprawdzić.

Dodane 20.10.2009 (Wt) 19:46

Panowie, pojawiły się nowe okoliczności. Spróbowałem wyłączyć u koleżanki na laptopie IPv6 ale to nie dało rezultatu. W związku z tym postanowiłem sprawdzić czy na lan-ie (bo do tej pory laptop łączył się przez wi-fi) stanie się tak samo. Okazało się, że po wyłączeniu karty bezprzewodowej w laptopie i wpięciu kabla lan problem nadal występuje.Dodatkowo po włączeniu karty bezprzewodowej od razu internet w całym mieszkaniu na moment padł. Wniosek jest dla mnie prosty - winne jest połączenie laptopa koleżanki z routerem. Po raz trzeci ponawiam pytanie : Czy to, że koleżanka ma najnowszy typ 802.11n a router punkt dostępowy IEEE 802.11g może sprawiać że urządzenia się nie dogadują i wieszać cały internet?

Nie wiem już co mogę zrobić. Problem trwa, koleżanka twierdzi, że sprawdzała swój laptop w innej sieci i tam nie sprawiał “żadnych kłopotów” więc ona twierdzi, że to wina naszej mieszkaniowej sieci. Z tym, że ja osobiście wątpię, żeby sprawdziła to jakoś dokładnie, ponieważ po pierwsze się na tym nie zna a po drugie jej ten problem nie przeszkadza w takim stopniu jak innym.

Dlatego chciałbym zapytać czy przypadkiem komuś nie nasuwa się jakieś rozwiązanie, czytałem na jakichś forach o różnych możliwych przyczynach, np o kwestii zasilania (przy odłączonym kablu miałyby występować jakieś spadki napięcia i stąd rozłączanie) czy o konflikcie adresów MAC dwóch komputerów w sieci ale nie wiem na ile są one prawdopodobne…

Dodane 07.01.2010 (Cz) 12:12

jakieś pomysły?

Dodane 10.01.2010 (N) 13:28

Wydaje mi się, że jest rozwiązanie… Na stronie Windows 7 compatibility udało mi się znaleźć rodzinę routerów D-Link i wygląda na to, że NIE są one kompatybilne z systemem windows 7. Koleżanka przeinstaluje system i zobaczymy. Dzięki za wszystkie rady i pomysły.