Przerywający Internet oraz wolna prędkość Internetu

Witam.

Mam dwa problemy związane z Internetem.

Pierwszy problem to częsty zanik połączenia z Internetem (zdarza się to ok. 8 razy/tydzień). Przeglądarka piszę, że jest problem z serwerem DNS. Muszę albo zresetować router (tzn. włączyć i po 10 sek. włączyć go), albo po jakimś czasie połączenie wraca. Jedyne co jest dziwne to to, że prawdopodobnie tylko na moim komputerze tak się dzieję - np. na moim telefonie nie zauważyłem jakiś zaników, tylko jak jest taka większa przerwa to w telefonie nie działa WiFi.

Drugi problem to jest słaba jakość połączenia z Internetem. Posiadam (niestety) Neostradę, gdzie mam 10 Mbps prędkości ściągania, oraz 1 Mbps wysyłania. Ostatnio sprawdzałem, jaka jest rzeczywista prędkość Internetu - z 10 Mbps ściągania odczytało mi 6 Mbps, a z 1 Mbps wysyłania odczytało ok. 800 Kbps. Zastanawiam się nad tym, czy jest to wina operatora lub routera.

Więc jak te problemy rozwiązać ?

Pozdrawiam :slight_smile:

Masz jakiś router? Jeśli tak, to jaki (nazwa i model)? Jeśli masz router, w ustawieniach WAN protokołu PPP masz aktywowaną opcję always-on lub keepalive, ewentualnie pod inną nazwą o podobnym znaczeniu, tj. utrzymania połączenia?

@roobal

Mój router to: Pentagram Cerberus ADSL 2+ P 6331-4A (nie wiem czy poprawnie podałem model routera).

W ustawieniach WAN jakoś nie mogłem znaleść tego typu opcji.

Zaloguj się na router i w opcjach administracyjnych włącz logi ( chyba że są włączone)

Gdy problem powróci ponownie wklej na forum logi ze swojego routerka zobaczymy w czym tkwi problem.

A tak trochę z innej beczki (chodź mam to opisane w poście) co sądzicie o prędkości przesyłu Internetu?

Prawdopodobnie wynika to z synchronizacji z ‘centralką’ a mówiąc jaśniej, im dalej od centralki tym połączenia mogą być zrywane i mieć mniejszą przepustowość niż być powinna, nie mówiąc już o 20Mbps jak by to wyglądało :smiley:

Dlatego trzeba przechodzić na kablówki, wieksza przepustowość down/up :smiley:

bodajże na stronie TP jest tester linii TP wg których ‘teoretycznie’ można sie dowiedzieć jak dużą przepustowość udźwignie nasza linia TP. #-o

Zobacz jeszcze czy jak jest ta przerwa z dostępem do internetu, czy diody na routerze nie migają, jedna ADSL i druga Internet, jeżeli takowe posiadasz :smiley:

Jeżeli jest ADSL ciągłym podświetleniem znaczy że synchronizacja z centralka OK. A przerwy w dostawie mogą wynikać z ponownego logowania sie sieci, poprzez Login i hasło dostarczone od TP. ( u mnie to trwa ok. 3minut jak nie wiecej nieco 8) )