Przerywanie połączenia Orange Freedom 6Mbs

Witam.

Jestem użytkownikiem Orange Freedom od 4 lat. Przez 3 lata miałem Orange Freedom o prędkości 1Mbs i praktycznie nie było żadnych problemów. Od zeszłego lata mam prędkość 6Mbs. W lutym br. zaczęły się sporadyczne przerwy w połączeniu, które z czasem się nasilały. Kilka razy przyjmowałem techników, którzy dopatrywali się przyczyny przerw w kablu, który został wymieniony, jednak nie przyniosło to skutku. Paradoksalnie, po ostatnim przyjeździe techników i wymianie kabla przerwy bardzo się nasiliły i występują nawet co kilka minut. Posiadam router TP-Link WD8901G. Jestem już zmęczony walką z tymi przerwami i nadal nie mogę znaleźć żadnego rozwiązania. Może ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać - prosiłbym o wskazówki.

Parametry: http://i.imgur.com/rZ5ZW.jpg

Pozdrawiam.

tez miałem podobny problem w tej konfiguracji , zobacz tak

zmien IP na ręczne : 192.168.1.25

maska 255.255…

brama : 192.168.1.1

użyj adresów DNS alternatywny

192.168.1.1

194.204.159.1

ok i restart

oj zapomniałem zmieniasz to w Protokół internetowy wersja 4 (TCP/IPv4) właściwości

i jeszcze jedno ruter musi być podłączony bezpośrednio z gniazdkiem telefonicznym a telefon ma być zfiltrowany

Przerwy występują nadal, jednak Internet szybciej “powraca”. Dziękuję za radę, proszę o inne wskazówki, bo bardzo chcę ten problem wyeliminować.

Prawidłowe adresy DNS sieci do oferty Freedom to: 79.163.127.70 oraz 217.116.100.65

Alternatywnie możesz skorzystać z adresów Google: 8.8.8.8 oraz alternatywny 8.8.4.4.

Warto przetestować połączenie również na innym komputerze poprzez połączenie Wifi jak i kabla ethernetowego.

Jeżeli problem będzie występował w dalszym ciągu, proszę o informację na PW będę mógł dla Ciebie sprawdzić diagnostykę połączenia na Twojej linii co pozwoli mi wykazać ewentualne nieprawidłowości.

Podłączyłem stary router ZTE ZXDSL 852 i przerw nie było, ale prędkość łącza wynosi max 4Mb/s, ping jest wyższy. Czy może to być jednak wina routera? Czy da się jakoś naprawić sytuację?

@Orange Ekspert

Gdzie wprowadzić podane adresy? Na stronie routera czy też gdzie indziej?

@axelix, adresy DNS wprowadź w ustawieniach routera. Znajdziesz je w kategorii Interface Setup→LAN. Przetestuj jedną parę jak i drugą.

Jednak z tego co opisujesz stwierdzić można że jeśli na modemie nie nie ma tego typu przerw problem leży po stronie routera. Co do osiąganych prędkości na podanym modemie jest to jak najbardziej naturalne jego realne osiągi według specyfikacji wahają się w granicach 4-6 Mbit.

Proponuję przywrócenie ustawień fabrycznych wprowadzenie wszystkich danych od operatora na nowo. Uzupełnienie adresów DNS w panelu routera jest bardzo ważne w tym przypadku.

Ewentualnie sprawdź czy masz aktualną wersję oprogramowania:

http://www.tp-link.com.au/support/downl … n=V6#tbl_j

Wczoraj podłączyłem stary modem na dłużej i… także zaczęło zrywać połączenie. Jestem już skołowany, teraz znów zaczynam obwiniać linię za ten problem. Nie pomogło wpisanie DNS-ów, nie pomogły wszelkie próby ustawień w routerze. Jedyną deską ratunku będzie zapewne ponowne wydzwanianie do BOK-u.

Pozdrawiam.

axelix, Zgodnie z poprzednią moją propozycją, proszę o kontakt w tej sprawie poprzez PW, będę potrzebował Twojego loginu DSL do usługi. Wówczas będę mógł dokonać analizy parametrów linii co potwierdzi lub wykluczy opisane przez Ciebie utrudnienia.