Przesyłanie danych z laptopa na PC

Witam,

 

Chciałbym przesłać dane (200 GB) z laptopa na PC. Obydwa systemy pracują na Windows 7.

 

W jaki sposób mógłbym to przesłać - oczywiście w jak najszybszy i najprostszy sposób?

Proszę o dokładne omówienie, bo nie znam się zbytnio na tego typu sprawach.

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Wyjąć dysk z laptopa i podłączyć do PC (szybciej) lub udostępnić te dane jako zasób sieciowy i zwyczajnie przekopiować (wolniej).

“udostępnić te dane jako zasób sieciowy i zwyczajnie przekopiować (wolniej).”

 

Z wyjęcia dysku muszę zrezygnować - plomba gwarancyjna. A mógłbyś omówić dokładniej drugi sposób czyli to udostępnianie danych?

Dzięki.

  • na komputerze udostępniającym na danym katalogu prawy klawisz myszy, udostępnianie i tam udostępnij

  • na docelowym komputerze wpisz w eksplotatorze plików \NAZWA_KOMPUTERA_ZRODLA  (jeżeli komputer udostępniający nazywa się WACEK, to wpisz \WACEK

  • może być potrzebne podanie loginu i hasła  w formacie  NAZWA_KOMPUTERA\login  (czyli np.  WACEK\admin)

  • komputery muszą być w tej samej

  • jak któryś to Wifi, to przerzucanie może trwać kilka godzin.

 

Najprościej kupić w sklepie 2.5’’ zewnętrzy dysk USB>

A czy kablem sieciowym też można by przekopiować? Przypomnę, że to 200 GB danych jest.

Cześć,

 

Można, przykłady:

http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows/connect-two-computers-crossover-cable#1TC=windows-7

http://www.blog.ravns.net/bezposrednie-polaczenie-dwoch-komputerow-na-przykladzie-windows-7-vista-xp/

A czy to trwałoby dłużej? Tak “na oko” wiesz ile czasu?

Cześć,

 

Niestety nie wiem, takiej ilości danych nigdy nie przenosiłem po sieci.

Ale tak w 10h się zmieszczę?

W czym jest problem spróbować na 1GB danych i pomnożyć potrzeby czas x200?

 

Sieć 100Mb - w idealnych warunkach około 0.7GB/minutę (w rzeczywistości mniej)

Sieć 1Gb - w idealnych warunkach około 7GB/minutę (w rzeczywistości mniej)

WiFi 54Bit - 0.3GB -w porywach / minutę, w rzeczywistości mniej.