Pyt. dot. kodeków i odtwarzacza DVD

Z góry uprzedzam, że jestem początkujący, więc co Wam się wydaje w tej dziedzinie oczywiste dla mnie być nie musi!

Mam laptopa z czytnikiem DVD, ale WMP nie chce odtworzyć filmu, bo żąda kodeków. Próbowałem nawet jakieś zainstalować, ale nic nie pomogło. O co może chodzić? Jakie kodeki i jak mam zainstalować? Mam też problem z wyborem odpowiedniego programu do odtwarzania filmów. Może coś polecicie?

Proszę o pomoc. :slight_smile:

a jaką ma końcówke .avi ??

na DVD to się nie znam ale do odtwarzania filmów używam divix playera albo winampa.Bardzo polecam też program AVIcodec który sprawdza jakie kodeki sa potrzebne do odtworzenia danego pliku

sprawdź allplayer jeszcze

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jakie jest rozszerzenie filmu, ale to zwykły film DVD, więc jakie może mieć rozszerzenie?

Do tej pory instalowałem:

ffdshow 2007.01.09

ALL Player 2.4

A może po prostu VLC media player (nie potrzeba instalować kodeków/filtrów) lub Media Player Classic?

MPC wewnętrzne filtry:

mpcintxn2.th.jpg

a wmp jaka wersja?? 9, 10, 11??

fialas1819 : 9.

Placio74 : Dzięki, spróbuję.

no to zainstaluj 10 albo 11 bo 9 zdaje mi się, że 9 za stara na dvd

możemy sprawdzić, czy mamy kodeki dvd - w wierszu polecenia

wpisujemy dvdupgrd /detect

Cóż… zainstalowałem WMP 11 i… do odtwarzania DVD (MPEG-2) i tak jest wymagane zainstalowanie zewnętrznych filtrów.

Np. splitter Gabest’a oraz ffdshow - akurat w tym przypadku dvdupgrd /detect nic nie wykrywa, a wideo i tak jest odtwarzane.

Placio74 : Zainstalowałem MPC, ustawiłem jak na zdjęciu i filmy oglądać już mogę, ale problem teraz polega na tym, że obraz “tnie się” bądź “przymula” :). Nie jest to wina czytnika czy komputera, bo film na VCD oglądałem zupełnie normalnie (w WMP).

To porównanie jest akurat mało trafne, ze względu na różne wykorzystanie zasobów komputera przy odtwarzaniu filmów w obydwóch formatach.

Ze swojej strony polecę POWER DVD który posiada własny zestaw kodeków.