Pytania odnośnie OC procka

Jestem początkującym OCrem… Po uświadomieniu mi, że proc nie zaspokaja swoją szybkością karty graficznej (I tak w to nie wierzę zbytnio) podbiłem sobie go z 2.8 na 3.1 GHz (222x14, więcej już był niestabilny). Stresowałem go 15 minut everestem i nic się złego nie działo, więc jest stabilny. Mam odnośnie tego kilka pytań:

:arrow: Podkręciła się także szyna PCI, więc czy takie działanie nie spowoduje uszkodzenia karty graficznej w przyszłości?

:arrow: Czy 300 MHz to duży zysk?

:arrow: Czy taki proc zaspokoi swoją mocą moją kartę graficzną?

Sorry ale szczególnie to 1rwsze pytanie mnie tak niepokoi, że szok, a ja należe do ludzi ostrożnych więc wole zapytać :smiley:

Jak mi ktoś wyleci z podnoszeniem napięć to nie wiem co mu zrobię :smiley:

PCIE Clock (MHz) ustaw na 100MHz.

Tak jest ustawione ale wyczytałem że podkręcanie FSB to podkręcanie całej płyty głównej. Czyli z tego wynika, że w mojej płycie osobno się podkręca PCI i proca… więc nie mam się czego obawiać :smiley:

zależy od płyty głównej. tak było z większością starych płyt - nowe już mają chyba rozdzielone FSB procka i FSB reszty. Poszukaj w BIOSie - na 90% znajdziesz.

ps. jak procek nie wyciąga za dużo przyrostu % to lepiej sobie podarować podkręcanie. Powiedzmy że przy 10% masz jeszcze stabilnie ale nie wiesz ile przekłamań jest na magistralach - dlatego lepiej odpuścić ok. 10% od granicy której wyciąga procek.

ps2. jak nie jesteś pewny że procek nie wyrabia przy karcie graf. to wystarczy odpalić menadżer zadań, przejść na zakładkę wydajność i włączyć grę - zobaczysz obciążenie procka. Jak nie będzie cały czas podczas grania 100% to znaczy że karta graficzna jest słabym ogniwem. Jak będzie 100% to procek.

  1. a w jaki sposob uswiadomiono ci?

  2. 15min. w everescie swiadczy o niczym 8) najmniej godzina w OCCT lub ORTHOSie (small fft, priorytet 8-9)

  3. jesli miales fsb:ram 1:2 i nie zmieniles, to nic dziwnego ze go wywala na fsb222 (ram na 444/888mhz widac nie wyrabia)