Chciałem zapytać, czy w graniu online, oprócz pingu coś jeszcze wpływa na szybkość przesyłu danych co wpływa ewidentnie na jakość gry ? Moje pytanie zrodziło sie odkąd gram w pewną gre, gdzie ping odgrywa prawie najważniejszą rolę i jest kilku graczy, którzy są ewidentnie za dobrzy a to nie dlatego, że są po prostu lepsi, gram w tę grę na prawdę za długo żeby tego nie widzieć i wg. mnie mają po prostu lepsze łącze. Ta gierka jest baaardzo “czuła” na ping - jeśli tylko o ping chodzi… Dodam, że fps raczej nie ma tu dużo do znaczenia, bo gra jest prymitywna jeśli chodzi o grafikę, ala tibia.
Dodam jeszcze, że sa gracze którzy rzekomo mają większy ode mnie ping a ich gra wygląda na prawdę na taką jakby mieli ping 0. Pytanie brzmi, czy to możliwe, że mają większy ping a coś jeszcze innego wpływa na jakość grania online w łączu internetowym? Czy po prostu kłamią i maja po 5 ping.
Ping, a tak właściwie nazywa się to opóznienie, nie ma żadnego wpływu na przeoustowość. Opóźnienie wynika z drogi jaką musi przebyć pakiet oraz typu medium, którym przesyłane są dane. Im dalej jest serwer, tym wyższe opóźnienie (ping).
Nie rozumiem pytania, ale widzę, że nie rozumiesz. Ping = opóźnienie. Ping to tak naprawdę nazwa aplikacji do pomiaru opóźnień. Na opóźnienie ma wpływ wiele rzeczy, nie tylko Twoje łącze, ale urządzenia sieciowe, jak i sam serwer. Jeśli router po drodze lub serwer jest obciążony, to i ping będzie wyższy. Jeśli Twój komputer jest obciążony, to też będzie powodował wyższe opóźnienie. Inna osoba korzystająca z tego samego łącza również generuje opóźnienie, bo jest większy ruch w sieci.
Typ łącza - czyli radiowo np. lub światłowody czy co tam jeszcze jest. Dzięki za wyjaśnienia ale ja dalej nie dostałem odp. na pytanie czy możliwe jest, że mój ping np. w wysokości 30 będzie w rzeczywistości dużo większym opóźnieniem niż u innego użytkownika z tym samym pingiem ?
Wszystko zależy od tego jaki serwer pingujesz np w jakiej odległosci ten serwer sie znajduje.Po drugie czy po drodze gubione są pakiety. .Po trzecie szybkość łącza,oraz wiele innych czynników !
No bo moje pytanie cały czas tyczy się tego, czy coś jeszcze jest wyznacznikiem opóźnienia niż sam ping. Dlatego porównanie dwóch użytkowników z tym samym pingiem, ale w rzeczywistości innym opóźnieniem - bo powiedzmy, że jest to gołym okiem widocznie w grze - jest możliwe ?
Tylko że ping w grze nie odświeża się na bieżąco. Stąd może wynikać to co obserwujesz. Widocznie gracze są dobrzy, bo jak ja grałem w strzelanki, to przy 200ms potrafiłem ubijać gości, którzy mieli pingi po 10 - 20ms. Sama przepustowość łącza nie ma aż takiego znaczenia w grze.