Witam.
Mieszkam na wsi i jestem “szczęśliwym” posiadaczem internetu radiowego (1024 kb/s). Niestety ostatnio pojawiły sie problemy z jakością połączenia (strony otwierające sie kilka minut lub w ogóle nie otwierające się, prędkość przy ściąganiu na poziomie 20 kb/s), można powiedzieć że zamiast łącza 1024 mam ledwo 128… Przejdźmy do rzeczy: zrobiłem screena gdzie zainteresowały mnie dwie linijki (podkreślone na czerwono)
I tu jest moje pytanie - czy problem w połączeniu leży po mojej stronie czy po stronie dostawcy skoro siła sygnału jest dobra, a jakość zła?
PS. Zauważyłem, że jeszcze rano (9-10) internet działał bez problemów - udało mi sie nawet ściągnąć duży plik ze średnią prędkością ~90 kb/s. Może sieć jest zapchana… Nie wiem…
PS2. Pytanie nie związane z tym problemem - czy da sie założyć internet np. Netii na kablach TP ale bez zakładania telefonu stacjonarnego? Bo telefon został już odłączony (nie był potrzebny), ale kable zostały.
Z góry dziękować