[Radeon R7 250X] Migotanie obrazu ! V-Sync, Monitor 60Hz D-SUB


(Nerozabijaka) #1

Witam

 

Kupiłem sobie nową kartę VTX 3D Radeon R7 250X specjalnie do CS GO  smile.png

 

Poczytałem na forach i dowiedziałem się, że jest to prawdopodobnie spowodowane częstotliwością odświeżania ekranu ( w moim przypadku 60Hz - tyle posiada monitor).

Inaczej mówiąc - monitor nie nadąża za kartą graficzną.

 

Rozwiązanie jest chyba tylko jedno na takim monitorze - włączenie trybu synchronizacji pionowej.

Synchronizacja pionowa ustala maksymalną ilość klatek/s (FPS) obniżając wydajność, płynnośc gry przy czym nie da się grać w gry FPS (CS GO, COD, BF3 itd). Mam monitor 60 Hz więc maksymalnie w trybie synchronizacji 60 FPSów w grach.

 

O dziwo dlaczego ten problem np. nie występował gdy monitor był podpięty pod zintegrowaną grafikę mojego CPU ? Intela G1620.

W innych grach (starszych) osiągałem na zintegrowanej Intela około 100 FPSów, ale migotania nie było.

Czy tylko nowe układy graficzne mają z tym problem ?

 

Moje pytanie jest następujące:

Czy kupując monitor (1920x1080) ze złączem HDMI, który posiada 120~ Hz pozbędę się problemu migotania obrazu z wyłączoną synchronizacją pionową ?

 

Mój aktualny monitor - Samsung SyncMaster SA300. (60 Hz, wtyczka D-SUB, 1920x1080)

Procesor: Intel Celeron G1620

Karta Graficzna: VTX 3D Radeon R7 250X

 

Proszę o pomoc  sad.png


(Longhorn2009) #2

Tutaj dochodzimy do podstawowej wątpliwości po co karta ma generować przeszło 100 FPS jeśli monitor wyświetli max 60?


(Nerozabijaka) #3

Dlatego pytanie..

Czy wystarczy monitor kupić 120Hz ? I będzie wszystko okey ?

 

60 FPS to za mało jak na strzelanki gdzie liczy się szybkość i precyzja.

Synchronizacja pionowa tylko spowalnia gre (CS GO) - myszkę, ponieważ tekstury się nakładają...

Ogólnie gra troche bardziej przymula po włączeniu Synchronizacji pionowej, ale to chyba oczyswiste.

Większość odrazdza synchronizacje pionową!

A problem w tym, że ma to złe oddziaływanie na słabe monitory  :confused:

Męczy wzrok tym migotaniem.


(sadaj72) #4

Nic nie miga i nie ma negatywnego wpływu na sprzęt. Wręcz przeciwnie ograniczenie liczby fps zmniejsza temperaturę podzespołów.

Masz jednak rację mówiąc że opóźnienia powodowane przez vsync mogą przeszkadzać w dynamicznych grach akcji.


(Lamerq2) #5

zmień kabel na DVI-D i po problemie miałem to samo nie dawno :wink: kabel nie jest drogi a jakość obrazu o niebo lepsza :smiley: Pozdrawiam


(bart86) #6

płynna gra jest od 30fps jak tobie przy 60fps gra się zacina to masz super wzrok masz inne super moce?

ja bym też obstawiał jednak że to wina kabla


(Nerozabijaka) #7

Lemerq jaki kabel  dokładnie ?

Możesz podać link allegro :slight_smile:

Taki gdzie przy wejściu do monitora ma D-SUB, a przy drugim końcu DVI-D ?

Przejściówka nie załatwi sprawy ?

Posiadam przejściówkę, która się łączy z karty DVI-D na D-SUB.

 

Bart... Zagraj w CS GO.

W innych grach owszem wystarczy te 60 FPS. 

Ale nie w CS GO !

  • jest spowolnienie myszki w CS GO podczas synchronizacji pionowej ! Tak jakbyś masłem po podkładce jeździł xD

 

Edit:

 

Być może ktoś miał z tym problem w Radeonie, Nvidi.


(Lamerq2) #8

Kup zwykły kabel DVI-D - DVI-D kosztował mnie 19zł i potrzebne ci będzie wejście DVI-D w monitorze problemy są właśnie przez przekonwetrowany obraz, bo miałem identyczny problem na przejściówce do tego karta graficzna piszczała :smiley:

mam dokładnie taki kabel http://allegro.pl/kabel-przewod-dvi-dvi-18-1-1-8m-fullhd-3d-ferryt-i4353966848.html

post-250567-0-66529400-1405168958_thumb.


(Nerozabijaka) #9

Monitor DVI-D ? -.-

Jak już mam kupić nowy monitor to najlepiej z HDMI.

  • skąd pewność, że DVI-D będzie działać na karcie skoro DVI-I nie działa poprzez przejściówke ?

Ogólnie można podłączyć DVI-D skoro na karcie jest DVI-I ?


(Lamerq2) #10

DVI-I jest hybydowy ma wyjście cyfrowe i analogowe w jednym sam mam podpięte pod DVI-I i działa normalnie w trybie cyfrowym