RAM problem - identyczne kości, różne prędkości


(Uziom1986) #1

Jak w temacie - samodzielnie składałem kompa z dobranych przeze mnie podzespołów. Wpakowałem dwie identyczne kości pamięci (przynajmniej z założenia) - Kingston HyperX DDR2 2048MB 800MHz CL5 (5-5-5-15).

Na pudełkach obydwu jest napisane:

KHX6400D2/2G

2GB PC2-6400 CL5 240-Pin DIMM

Tyle tylko, że programy diagnozujące widzą dwie różne kości RAM - jedna taktowana 800 MHz, a druga 667 MHz.

Oto zrzuty ekranowe z Everesta (CPU-Z widzi to samo):

everest1.th.jpg

everest2.th.jpg

O co tu chodzi? Kingston robi z ludzi głupków? Bo opakowania oraz symbole na kościach wyraźnie wskazują, że obie są identyczne, o prędkości 800 Mhz...

Wyprzedzając pytania:

  • ustawienia biosu są domyślne, żadnego OC nie było,

  • procek Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, płyta Gigabyte GA-EP35-DS3L,

  • system Windows Vista Ultimate x64 z SP1


(Rayearth) #2

one nie sa identyczne po prostu

moze zaszla pomylka


(Robin-Otzi) #3

faktycznie wygląda na to że nie są identyczne

zalecam kupno pary kości

u mnie też ktoś kupił niby identyczne w opisie

ale okazało się że wewnętrznie różnią się architekturą i nie działają w dualu


(Uziom1986) #4

Ale one działają w dualu prawidłowo, tylko że są taktowane 667 MHz obie - takie są wskazanie biosu. Chodzi mi po prostu o to, że skoro kupiłem kości jako 800 MHz to marzyłoby mi się, by obie wyciągały takie prędkości.

Na stronie Kingstona, w oficjalnej dokumentacji widnieje taki wpis:

"This module has been tested to run at DDR2 800MHz at latency timing of 5-5-5-15 at 1.85V. The

SPD is programmed to JEDEC standard latency 667Mhz timing of 5-5-5-15 at 1.8V. This 240-pin

DIMM uses gold contact fingers and requires +1.8V."

Jak mam to rozumieć? Wychodzi na to, że w standardowych napięciach kość musi działać jako 667 MHz, a jako 800 MHz to już jak Bóg pozwoli?? I zależne jest to od serii konkretnej i podzespołów? Trochę kaszana... :confused:


(Rayearth) #5

czlowieku, masz ROZNE kosci pamieci pod kazdym wzgledem (procz producenta)

porownaj sobie skriny ktore wkleiles

inna nazwa modulow

inny numer seryjny

inna data produkcji

inna szybkosc

albo ktos cie orznal albo zaszla zwykla pomylka

dzialac w dualu to sobie moga ale dostales nie to co faktycznie zamierzales kupic

patrz jak wygladaja sparowane ze zoba kosci pamieci (dual/triple channel)

beztytuug.jpg

wszystko identyczne


(Michal Kolatek) #6

Trzeba zwiększyć napięcie z 1,8 na 1,85 żeby poprawnie chodziły na 800 mhz, ale Ty i tak masz różnie kości, różnice zostały wypisane, to się nadaje do reklamacji.


(Robin-Otzi) #7

ja bym oddał do reklamacji skoro są wykrywane jako różne kości i nie chodzą na 800 jak powinny

może któraś jest sypnięta i za jakiś czas może wysiąść


(Uziom1986) #8

Rayearth , wyluzuj człowieku - nigdzie nie napisałem, że kupiłem je sparowane w jednym opakowaniu, bo takich wtedy na stanie nie mieli... Kupiłem je stąd http://www.agito.pl/ddr-2/kingston-hype ... 41857.html, po prostu wpisując liczbę sztuk x2. Przecież nie jestem idiotą i rozumiem, co się do mnie pisze. Po prostu szukałem odpowiedzi na to, jak niby identyczne kości od tego samego producenta mogą mieć inną prędkość, to niedorzeczne... anyway...


(Rayearth) #9

ty nadal nie rozumiesz chyba skoro piszesz o swoich "identycznych kosciach pd tegp samego producenta"

z bogiem