Reinstalacja XP. Nie można połączyć z siecią

Witajcie.

Kilka dni temu reinstalowałem Windows XP w wersji angielskiej. Po ponownym zainstalowaniu okazuje się, że nie można połączyć z siecią. Klikam “Internet Explorer” —> “Tools” —> “Diagnose Connection problems…” Po czym pojawia się następujący komunikat:

“Windows could not detect any wired or wireless network cards installed on your machine. If you are connecting to the Internet through your phone line using a dial-up connection you will need to contact your internet service provider. Otherwise please make sure that the network card drivers are installed properly or contact the manufacturer of your personal computer for further assistance.”

Na pewno nie jest to wina routera, ponieważ na tymże komputerze sieć jest w porządku. Z tego co widzę Windows nie może wykryć Karty Sieciowej. Próbowałem wielu rzeczy podanych w internecie, jednak bez żadnego skutku ani reakcji. Niemożliwe moim zdaniem jest niewykrycie mojej Karty Sieciowej, ponieważ wcześniej wszystko działało. Czy to znaczy, że muszę zainstalować jakieś sterowniki? Próbowałem tego, ale może ściągam coś nie tak. Pobrałem program WeFi do wyszukiwania sieci Wifi, jednak już na wstępie okazuje się, że “WiFi Adapter is disabled”, a po kliknięciu “Próby rozwiązania problemu” i po około 5-minutowym oczekiwaniu, okazuje się, że muszę uruchomić ponownie komputer. Po wykonaniu tej czynności nic się nie dzieje.

Czy ktoś może mi pomóc? Z góry dziękuję i czekam na szybkie odpowiedzi :wink:

Po instalacji systemu należy zainstalować sterowniki płyty głównej oraz innych urządzeń w tym karty sieciowej.

Ale można jakoś skonkretyzować? Znasz jakiś program do sprawdzenia modelu karty sieciowej? Wtedy spróbuję zainstalować do niej sterowniki.

Witam,

powinieneś mieć jakąś płytę ze sterownikami dołączoną do płyty głównej.

Jeśli nie masz to pobierasz program

np.:

http://www.dobreprogramy.pl/System-Info-for-Windows-SIW,Program,Windows,13062.html

lub prosty CPU-Z http://www.dobreprogramy.pl/CPUZ,Program,Windows,13047.html

Odczytujesz model płyty głównej, a następnie ściągasz sterowniki (np. do karty sieciowej) ze strony producenta.

Model: Notebook TOSHIBA Satellite A100-784

Karta sieciowa jest zintegrowana z płytą główną, bo to nie “Desktop” lecz notebook, a co się z tym wiąże program typu CPU-Z oraz jak przed chwilą sprawdzałem - Everest - jej nie wykrywa. Spojrzałem na parametry notebooka na stronie http://www.electro.pl/produkt-Notebook_TOSHIBA_Satellite_A100_784_-44543,279.html i doczytałem, że karta sieciowa to Bezprzewodowa karta sieciowa Intel PRO/Wireless 3945ABG.

Czy mógłbyś podać jakieś sterowniki do niej?

Aha, i jeszcze coś takiego:

Złącza A/V: Wyjście D-Sub Wyjście S-Video FireWire IEEE 1394

Sprawdź proszę sterowniki stąd:

http://eu.computers.toshiba-europe.com/ … tartPage=1

Jak tam dotarłem?

W google: “TOSHIBA Satellite A100-784 drivers” >>> pierwszy link od góry

http://eu.computers.toshiba-europe.com/ … _ID=124491

po prawej stronie “Drivers”. Na stronie, która zostanie otwarta można wskazać np. “Operating system” na Windows XP - względem potrzeb.

Wystarczy troszkę poszukać w guglach - minuta i jest :slight_smile:

Będzie Ci potrzebny prawdopodobnie: http://aps2.toshiba-tro.de/wlan/?page=downloads

Intel PRO/Wireless 3945/4965/5100/5300	XP 32	12.4.0.21.1

Udało się, zainstalowałem Intel® PROSet/Wireless Software and Drivers for Windows XP 32-​Bit*

Dzięki wszystkim za pomoc. :wink:

Jeżeli pozwolisz, jedna sugestia. :slight_smile: Bądź proszę ostrożny z aktualizacją tych sterowników. Spotkałem się z przypadkami, kiedy system sam zaktualizował sterownik (ot choćby poprzez Windows Update), a jego nowa wersja powodowała pojawianie się niebieskich ekranów (BSOD). Rozwiązaniem problemu okazał się wówczas powrót do starszej wersji. Pozdrawiam. :slight_smile:

Czyżby tzw. Blue Screen?

Wszystkie sterowniki dodatkowe instaluję ręcznie, bo myślę że SP3 wystarczy i nie muszę dbać o automatyczne pobieranie sterowników :wink: