Reklamacja towaru - możliwość żądania zwrotu pieniędzy?

Witajcie

Jest taka sprawa, że kupiłem do mojego laptopa zasilacz uniwersalny w sklepie X, bo nikt nie miał oryginalnego. Okazuje się jednak, że te uniwersalne działają fatalnie. Już trzeci teraz pójdzie na wymianę. Jednak znalazłem w sklepie Y oryginalny zasilacz do mojego laptopa, który mam nadzieję będzie lepiej służył niż te uniwersalne.

Czy mogę zażądać od sklepu X zwrotu pieniędzy (przypominam, że zasilacz wymieniany był już trzeci raz ,teraz będzie czwarty.)?

od sklepu tak

od gwaranta (producenta zasilacza) nie

chodzi o to, że zależy gdzie zasilacz oddajesz jesli do punktu zakupu, możesz jasno określić swoje żadania,

jeśli do serwisu to jest to bardziej skomplikowane i zasadniczo masz większe możliwości oddając tam gdzie zakupiłes.

Właśnie oddaje do sklepu :slight_smile: . A gdyby sprzedawca stawiał się [czyli nie chciał zwrócić gotówki] to na jaki artykuł się powołać?

Hmmm… Może “niezgodność towaru z umową”?? W końcu zasilacz miał poprawnie współpracować z Twoim laptopem, a tak nie jest.

Ja kierownicę po trzeciej awarii (czyli kolejna byłaby czwarta) już nie przyjąłem tylko odebrałem pieniądze z powrotem…

jak nanbardziej możesz już w tej chwili oczekiwać zwrotu gotówki

http://www.um.sosnowiec.pl/upload/dokum … ZUMOWA.doc

ładnie to wszystko wygląda w teorii ale gorzej jest w praktyce- sprzedawcy są oporni. Trzeba by było wydrukować sobie paragrafy z ustaw wraz z odnośnikami (by nie było że ja sobie to wymyśliłem) i pokazywać za każdym razem sprzedawcom gdyby sie wymądrzali. Ma ktoś może zebrane wszystkie paragrafy które są potrzebne w takich sytuacjach?

titaj masz np. zasady dotyczące reklamacji u sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową

http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDF … kst_je.pdf