Router belkin - zrywane połączenie


(Mszut) #1

Witam!

Posiadam router firmy Belkin model F5D7231-4, który ostatnio z bliżej nieznanej mi przyczyny zaczął się dziwnie zachowywać. Mianowicie, wszystkie diody świecą tak jak należy, zaś dioda podpisana "connected" średnio raz na minutę miga kilka razy (około 5) przez co zrywa mi się połączenie internetowe, po czym wszystko wraca do normy (po kolejnej minucie, sytuacja powtarza się i tak w kółko). Jest to niezwykle irytujące, szczególnie że dopiero co wróciłem do domu, a nikt inny nie korzystał z mojego laptopa, ani tym bardziej nie gmerał przy routerze czy modemie. Jeśli ktokolwiek zna możliwą przyczynę, a w najlepszym razie rozwiązanie tego problemu, bardzo proszę o udzielenie mi wszelkich informacji, które pozwolą mi przywrócić prawidłowy stan rzeczy.


(pysiu) #2

W niektórych routerach kiedyś nie wiem jak teraz było automatyczne rozłączanie się routera z modemem i ustawiało to się na zero , sprawdź na stronie producenta czy nowego softu nie ma do routera .


(Mszut) #3

Problem polega na tym, że nie było mnie kilka dni w domu, nikt inny nie zbliżał się przez te dni do komputera, modemu czy routera - wróciłem, a tu router szwankuje. Nie muszę chyba dodawać, że przed moim wyjazdem wszystko działało jak w szwajcarskim zegarku. Nigdy nie miałem podobnego problemu.


(pysiu) #4

No a czy czasem Burzy nie było ?


(Mszut) #5

Hm... całkiem możliwe, szczególnie że ostatnio ciągle pada itp. Załóżmy, że była - co w takim wypadku?


(pysiu) #6

Jeśli :slight_smile: było przepięcie burzowe to nic nie zrobisz sam tylko serwis , no chyba że jeszcze pokombinujesz z softem

http://en-us-support.belkin.com/app/ans ... l/a_id/522


(Mszut) #7

Update nic nie zmienił. Będę musiał chyba posiedzieć na kablu. Szkoda tylko, że i z tym mam problem, ponieważ jak tylko podłączę kabel do lapka, pomijając tym samym router wyskakuje mi powiadomienie o ograniczonej lub braku łączności - zielonego pojęcia nie mam co z tym zrobić. Jakieś sugestie?


(pysiu) #8

Można tylko testować czy kara sprawna a może to wina dostawcy , pingiem sprawdź np. ping www.wp.pl czy strat nie masz do nich , nic mi już nie przychodzi do głowy :slight_smile:


(Mszut) #9

"Żądanie polecenia ping nie może znaleźć hosta www.wp.pl. Sprawdź nazwę i ponów próbę" takie coś mam na kablu. Przy połączeniu bezprzewodowym, przy użyciu routera nie mam żadnej utraty - wszystko jest w normie, gdyby nie to nieustająco urywające się połączenie :confused: