Router LINKSYS WAG200G Gateway a stan uśpienia

Witam.

Niedawno zakupiłem sobie router LINKSYS WAG200G Gateway i w chwili obecnej rozwiązuję po kolei wszystkie problemy jakie występują:P Póki co idzie całkiem nieźle, ale stanąłem teraz w miejscu i nie mam pojęcia co jest grane. Mianowicie chodzi o to, że na bardzo krótki moment, zaraz po tym, jak zakończę stan uśpienia komputera tracę połączenie z Internetem. Podczas stanu uśpienia wszystko działa OK, ale zaraz po jego zakończeniu, dosłownie na ułamek sekundy połączenie jest jakby hm… resetowane, zrywane i zaraz potem ustanawiane ponownie. Wiecie może, co może powodować ten problem i jak mu zaradzić?? Proszę o pomoc.

Może używasz DHCP do przydzielania adresów IP? Wpisz adres IP, maskę, bramę i DNSy ręcznie.

jeszcze jakbym wiedział jak to zrobić :confused: W tym temacie jestem zielony.

Prawdopodobnie masz w “Basic Setup” ustawione “Connect on Demand: Max Idle Time … Minutes” i tam jakąś wartość (po tym czasie w minutach router rozłączy się z internetem. Zaznacz " Keep Alive: Redial period … Seconds" i w wolne miejsce wpisz np. 30 (router od pierwszego zapytania do internetu w ciągu 30 sekund połączy się z internetem, ale nie będzie się rozłączał).

Kliknij 2 razy na ikonce sieci na pasku zadań. Kliknij zakładkę Obsługa->przycisk szczegóły, spisz dane. Wejdź w zakładkę Ogólne->właściwości->tam odszukaj Protokół internetowy (TCP/IP)->ponownie kliknij właściwości. Przestaw tryb automatycznego otrzymywania adresów na ręczny. Wprowadź odpowiednie adresy IP, maskę, bramy oraz DNSy. Zapisz ustawienia i zamknij wszystkie okna.

W przypadku Linksysa, możesz ustawić to w następujący sposób.

Adres IP: 192.169.1.10

maska 255.255.255.0

brama (adres routera): 192.169.1.1

DNS, ustaw takie, jak poprzednio spisałeś.

Teoretycznie dane tu wprowadzone powinny się różnić od tych spisanych, tylko adresem IP.