Router Linksys WRV200 i falowy sygnał Wifi

Witam

Jestem laikiem komputerowym, ewentualne podpowiedzi proszę dostosować do powyższego kryterium hehe.

Do rzeczy - Otóż niecały rok temu zakupiłem Router Linksys WRV 200.

Router ten podłączony jest do sygnału telewizji kablowej UPC. Wykupiona przez nas prędkość to 2Mb/s. Zaznaczam, iż ze względu na moją nikłą znajomość tego typu urządzeń, router ten podłączany i konfigurowany był przez profesjonalnego informatyka zajmującego się zakładaniem sieci WiFi w dużych podmiotach gospodarczych.

Problem polega na tym, iż od jakiegoś czasu sygnał WiFi wysyłany jest falowo :o . Charakteryzuję się to spadkiem szybkości nadawanego sygnału stopniowo z 54 Mb/s na 24Mb/s (wg danych z systemu Windows) i stopniowo coraz niżej aż do całkowitego braku sygnału WiFi i ponownego jego wzrostu. Najczęściej jednak wzrost ów zatrzymuje się w przedziale 24 Mb/s. i po jakimś czasie ponownie spada aż do całkowitego zaniknięcia.

Jest to potwierdzone zarówno na laptopie jak i na komputerze stacjonarnym.

Serwis telewizji kablowej twierdzi, że od strony UPC wszystko działa poprawnie, a problem tkwi w Routerze. Pobór danych powinien odbywać się z prędkością realną 256 kb/s natomiast przy WiFi uzyskuje max 89 kb/s stopniowo spadając jak już wspominałem praktycznie do zera.

Ostatnio za radą jednego ze znajomych wgrałem nowy firmware, zresetowałem (hard) i ustawiłem o dziwo od nowa sam ( z pewnymi bulami ale jednak).

Wszystko niby jest ok, ale problem jako taki nie ustąpił. Falowy sygnał jest nadal, co jakiś czas laptop ponownie łączy się z siecią.

Dowiedziałem się również że czasem system Windows XP ma problemy z zabezpieczeniami WPA PSK, jednak na początku problemów owych nie było. Tak czy inaczej zainstalowałem łatkę z microsoftu jednak problem dalej pozostał.

Prosze o rady, czy nie jest to czasem najnormalniejsza usterka routera??

Pozdrawiam

Sebo