Router pod ADSL/Neostrade kompatybilny z macami

Poszukuję bezprzewodowego routera na linię neostrady ADSL. Ma on działać z 1 PC, 1 laptopem i 2 ibookami. Nie znam się kompletnie na sieciach bezprzewodowych dlatego zadam parę pytań :

  1. Jak się ma IP do routera. Czy jest dynamiczne, tak jak ma to neo.

  2. Czy PC da się podłączyć kablem a reszta poprzez WiFi (chyba xD)

  3. Jaki zasięg ma taki routerek (miałem kiedyś liveboxa - oddałem po dwóch dniach ;D)

  4. Czy im dalej od routera to przepustowość łącza jest mniejsza.

Budżet wynosi ok. 400zł.

Jestem otwarty na wszystkie propozycje, i THX za zainteresowanie.

  1. Tak jest dynamiczne (od neo do routera). Do komputerów też może być przydzielane dynamicznie. Jak chcesz mieć statyczny IP wyłączasz DHCP i ustawiasz adresy na sztywno w każdym urządzeniu osobno.

  2. Tak

  3. WAG200G miał zasięg przez kilka ścian (zbrojenia metalowe) i 2 piętra. Pliki przesyłały się z prędkością ok. 60kB/s -80kB/s.

  4. Wszystko zależy od siły sygnału. Im jesteś dalej tym sygnał jest słabszy i wolniej przesyłają się pliki.

Routera niestety Ci nie polecę bo miałem dwa (WAG200G, WAG54GS), padły w niecały tydzień.

Ja jestem zainteresowany kupnem Linksys WAG200G-EU ADSL… Czytałem dużo opinii na necie i powiem, że 19/20 jest pozytywnych.

Nie wiem, na jakich opiniach bazujesz.

Jeśli na opiniach świerzych posiadaczy, którzy zarówno pozytywne, jak i negatywne zdanie dość często wyrażają pośpiesznie, (zaraz po pierwszym sukcesie, lub niepowodzeniu), to nie warto się nimi sugerować.

Ważne, jak sprzęt sprawuje się w dłuższym okresie eksploatacji oraz pod większym obciążeniem (ruchem sieciowym).

Ze względu na solidne argumenty, z tanich routerów mogę polecić dowolne modele D-Link.

Linksys-a tylko te droższe (powyżej 400,- zł).

No a te powyżej 400zł to jakie mogą być?

Powyżej tej ceny, to już dowolny ;).

A możesz dać jakieś przykłady, bo kupię jeszcze jakiegoś szrota i potem będę klął.