Router TD-W8960N błąd z instalacją, problem z połąćzeniem

Witam, dzisiaj zakupiłam router TD-W8960N, Próbowałam go zainstalować automatycznie z instalacji- niestety pod sam koniec (po pokazaniu jakie diodki powinny się świecić ) następuje nagły restart komputera. Z tego powodu próbowałam przeprowadzić instalację ręcznie z adresu 192.168.1.1 Niestety i tu mi się nie udaje, choć postępuję zgodnie z instrukcją na poniższym filmiku:

.

Wszystkie punkty zrobiłam zgodnie z zaleceniami, ale nie bardzo rozumiałam o co chodzi w “PPP username i password” . Wpisywałam wtedy nazwę z liveboxa - tą samą nazwę użytkownika i hasło, co mam na liveboxie- z umowy.

Tutaj prawdopodobnie popełniłam błąd- przy liveboxie przestał działać internet, nie wiem dlaczego ale na pewno z tego powodu. Musiałam dzwonić na błękitną linię i z panem przez telefon udało się przywrócić stan “sprzed”. Mówił, że przyczyną był brak synchronizacji.

Sytuacja wygląda tak: na I piętrze w domu mam 2 komputery- mój laptop i brata PC. Oba są połączone internetem z liveboxa. Mój ojciec ostatnio kupił komputer dla własnego użytku na parterze, i właśnie z tego powodu kupił wymieniony już wcześniej router TD-W8960N, z którym obecnie mamy problem. Jak załatwić tą sprawę? Chcieliśmy użyć routera tp-link jako rozdzielnika przekazu od liveboxa, tak, by internet działał także i na parterze. Najlepiej bezprzewodowo. Czy jest inne rozwiązanie sytuacji? Czy muszę jednak wzywać do tego specjalistę?

Typ liveboxa to 2.0

Z góry dziękuję za rady i spostrzeżenia. :cry:

Hej,

Jaka dokładnie jest to wersja routera - 4? Taka czarna z wyciętymi na obudowie kwadracikami jak z puzzli?

To niestety to bardziej problem z samym komputerem, a nie z routerem. Generalnie router nie ma możliwości spowodować restartu komputera - chyba że gniazdo sieciowe jest w nim uszkodzone. Najlepiej podłącz wszystko jeszcze raz - czyli router do prądu, kabelek z gniazdka telefonicznego do portu w routerze, a sam router do komputera, najlepiej innego niż poprzednio, przy pomocy kabla sieciowego. Uruchom konfigurację z płyty jeszcze raz zwracając baczną uwagę na to, co wpisujesz. Poniżej podaję ustawienia konfiguracyjne dla urządzeń ADSL w sieciach TP.

:arrow: Protocol/Encapsulation = PPPoA VC-Mux lub PPPoE LLC - jedno i drugie powinno działać poprawnie, ale najpierw zacznij od PPPoA,

:arrow: VPI=0 oraz VCI=35

:arrow: username - zgodnie z danymi na umowie,

:arrow: password - zgodnie z danymi na umowie. Ewentualnie można też podać nazwę użytkownika bez końcówki, czyli bez fragmentu @neostrada.pl. W niektórych przypadkach takie połączenie działa bezproblemowo. :slight_smile:

Dobrze rozumiesz, chodzi właśnie o to. :slight_smile:

Jeśli faktycznie problem był z synchronizacją, to problem leżał po stronie TP, a jego wystąpienie po prostu zbiegło się z dokonywanymi przez Ciebie zmianami, ale od nich nie zależało. Generalnie do uzyskania synchronizacji potrzebna jest poprawna konfiguracja routera - czyli parametry, o których pisałem powyżej. Nie jest konieczna nazwa użytkownika i hasło. Dlatego też domyślnie skonfigurowany LiveBox, bez podania nazwy użytkownika, też powinien uzyskać pełną synchronizację z linią ADSL.

:arrow: LiveBox jest położony na piętrze czy na parterze?

:arrow: Komputery są do LiveBox’a podłączone przewodowo czy bezprzewodowo?

Jeśli nie korzystacie z dodatkowych usług z TP - na przykład z telewizji - do których LiveBox jest niezbędny, to można urządzenie zastąpić zakupionym TP-Link’iem. Sieci w standardzie ‘n’ mają wiele większy zasięg i prędkość, więc myślę, że spokojnie TP-Link powinien sobie poradzić z rozgłoszeniem sygnału na cały dom. U mnie TP-Link też rozgłasza sygnał w standardzie ‘n’ i po przejściu przez 4 żelbetonowe ściany mieszkania w najdalszym jego punkcie osiągam prędkości nawet 120 Mbps. :slight_smile:

Pozdrawiam,

DImatheus

dianka21 ,

Zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.

Typ routera to zwykły TD-W8960N - tplink_td-w8960n_mini.jpg

Livebox jest na I piętrze, łączy te oba komputery- laptop i pc przewodowo kablem ethernet.

Czy jest to możliwe? Nawet, jeśli działa na nim bez zarzutu livebox, o którym wspominałam wcześniej? Oddam go do serwisu może, mam jeszcze na niego gwarancję.

Nie, nie korzystamy z telewizyjnych usług tp. W jaki sposób to zrobić? :smiley:

Dodane 09.02.2013 (So) 16:51

Dodam, że ciągle od zakupu routera mam problemy z synchronizacją liveboxa. Czy to połączenie, włączenie routera- livebox reaguje brakiem synchronizacji. Już więcej nie kompinuję przy tych urządzeniach ;/ Aż wstyd dzwonić tego dnia po raz 3 na błękitną linię .

Hej,

Oki, czyli mamy do czynienia z wersją V3.

Wszystko zależy od sytuacji. Jeśli w czasie instalacji program wyłączył się jednokrotnie i nie ma innych problemów z komputerem, to nie ma powodów do obaw. Być może wyłączenie miało związek z zanikiem zasilania lub innym niegroźnym problemem. Inna sprawa, gdy problem pojawia się nagminnie. Może to być wina płyty głównej bądź zasilacza - ale w sumie nie o tym jest temat.

Pisałem o tym w poprzednim poście. Podałem też informację o parametrach konfiguracyjnych - enkapsulacja oraz VCI/VPI.

Pierwsze i najważniejsze - router należy podłączyć zamiast LiveBox’a, a nie razem z LiveBox’em. Jeśli podłączymy dwa urządzenia jednocześnie do linii ADSL, to synchronizacji nie uda się otrzymać.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Oh? Naprawdę? :frowning: No to mam problem, bo moim celem jest to, żeby internet chodził na obu poziomach mieszkania, kablami ethernetowymi ciężko puścić, szkoda nimi zagracać domu a przez okno puścić… nie wiem czy je nie “zgniecie”. Próbowałam, było wyraźne wgniecenie, na dłuższą metę byłoby źle.

Czy są jakieś inne opcje, oprócz routera, by połączyć parter i piętro? Switch/ adapter wifi? Coś w tym stylu?

Dziękuję serdecznie Dimatheus, bardzo mi pomogłeś, dziękuję za wszelkie rady. Pozdrawiam gorąco. :razz:

Hej,

Niestety tak właśnie jest. Tylko jedno urządzenie uzyska synchronizację…

W zależności od grubości stropów i ścian warto spróbować tego, jak działać będzie zakupiony router. Nie trzeba nawet podłączać go do linii ADSL. Wystarczy podłączyć do do któregoś z komputerów kablowo i włączyć w nim sieć WiFi. Następnie zejść na parter i sprawdzić, jaki jest zasięg sieci rozgłaszanej przez to urządzenie. Jeśli jest wystarczający, to po prostu trzeba zastąpić LiveBox’a TP-Link’iem.

Możliwe jest zastosowanie płaskiego kabla sieciowego, na przykład takiego jak ten. Z drugiej strony możliwe jest także przewiercenie dziur, przez które przeprowadzi się kabel. Generalnie łącze kablowe jest najbardziej stabilne i nie jest uzależnione od innych czynników oraz odporne na większość zakłóceń.

W sumie metod jest sporo. Dużo zależy od tego, jak ostatecznie ma być podłączony komputer na tym dodatkowym poziomie - przewodowo czy po WiFi? Generalnie można na przykład zastosować na dodatkowym poziomie urządzenie, które będzie wzmacniało bądź przekazywało sygnał rozgłaszany przez LiveBox’a (Bezprzewodowy punkt dostępowy lub Wzmacniacz sygnału bezprzewodowego). Można też użyć sieci elektrycznej do przekazania sygnału sieciowego przy pomocy urządzeń Power Line. Oczywiście wszystkie to rozwiązanie wymagają zakupu dodatkowych urządzeń, a zakupiony router ADSL będzie nieprzydatny. Może więc najpierw lepiej spróbować jaki zasięg on oferuje, a później próbować innych sposobów.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Dziękuję bardzo za odpowiedzi i wszelkie porady. Zakupiłam już wyżej wymieniony kabel płaski, 20m wystarczyło. Internet śmiga bez zarzutu, a router odsprzedałam znajomej. Pozdrawiam serdecznie :lol: =D>

Hej,

No i wychodzi na to, że najprostsze z rozwiązań jest zarówno najlepszymi najbardziej funkcjonalnym. :wink:

Drobiazg.

Pozdrawiam,

Dimatheus