Router TP-Link TL-WR841ND - komunikat o niepodłączeniu kabla WAN w czasie konfiguracji Quick Setup

Witam,

W zeszłym tygodniu w niedzielę zakupiłem na jednym z portali aukcyjnych router TP-Link TL-WR841ND. Od wczoraj aż do dziś męczę się z jego konfiguracją, ponieważ nie potrafię go odpowiednio ustawić tak, aby działał poprawnie na dwóch komputerach wraz z Wi-Fi. Mój problem polega na tym, że podczas konfigurowania go poprzez www zatrzymałem w jego ustawieniach na opcji Quick Setup. Bardzo bym prosił o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.

router-problem.jpg

Komunikat mówi że nie masz podłączonego internetu do portu WAN. Może podaj więcej szczegółów, jaki dostawca, jak obecnie odbierasz internet to będziemy w stanie pomóc w konfiguracji.

Moim aktualnym dostawcą internetu jest Orange. Łączę się z internetem za pomocą kabelka, który jest podłączony do gniazda telefonu stacjonarnego. Wszystkie trzy przewody: kabel internetowy, kabel łączący router z komputerem i zasilanie routera są podłączone, gdyż dioda od zasilania świeci ciągle, a diody od połączenia Wi-Fi oraz ta, która odpowiada za połączenie komputera z routerem. Zastanawia mnie fakt, czy czasem nie powinna się odezwać jeszcze jedna od połączenia internetowego poprzez kabelki :frowning:

Hmm z tego co wiem to do internetu od  Orange  potrzebny jest router z modemem ADSL. Ten TP-Link którego kupiłeś  nie  posiada  takiego modemu 

Zależy co podłączasz pod port WAN. Pewno masz modem z jednym wyjściem sieciowym i łączysz modem z routerem. Wtedy internet powinien zadziałać bez większej konfiguracji. Chyba że próbujesz podłączyć bezpośrednio linie telefoniczną to wtedy to nie zadziała, bo router musiałby mieć modem ADSL i wejście RJ-11, jak np. TP-Link 8961ND czy 8968

 

Ehh, kasę wydałem w błoto :frowning: Zbyt mocno pośpieszyłem się z zakupem :frowning: Dziękuję za zainteresowanie tematem jak i chęci pomocy.

No a   Orange  nie zapewnił ci żadnego urządzenia dzięki któremu możesz  podłączyć się  do neta? Modemu , routera odpowiedniego? Jakby nie  było jest to jego obowiązkiem… 

Zapewnił, ale on jest pod jeden komputer :slight_smile: Dlatego kilka lat temu, gdy potrzebowałem modem/router pod dwa komputery to musiałem iść do jednego serwisu komputerowego, który polecił mi router o nazwie PENTAGRAM Cerberus P 6311-07A. I tak się składa, że zakupiłem go i używał będę, ale wpadłem na pomysł zakupu nowego z internetem bezprzewodowym, bo tak się składa, że mojemu bratu przydał by się on, bo często korzysta z internetu na swoim telefonie, więc po co ma płacić osobno za te megabajty jak ma internet ze mną współdzielony i w dodatku w domu? Przyszła niedziela, i postanowiłem taki zakupić i jak się dowiedziałem od Was, że zakupiłem nieodpowiedni do mojego łącza :frowning: No to co? Żałuję tego, że nie zapytałem się kogoś bardziej ogarniętego w tym temacie - mój błąd. Teraz czas na jego sprzedaż i na razie będę trzymał się Cerberusa do czasu aż nie zakupię nowego :wink:

Sprawdzić na PC jakie IP przydzielił Ci modem/router z ORANGE.

Przepiąć kabel do routera pod port WAN. Drugim kablem podpiąć się do łącza LAN z TP LINK i skonfigurować WAN

Tylko to mi przychodzi do głowy

ISP orange -> Router(orange) -> TPLINK -> LAN