Router wi-fi a komputer stacjonarny

Witam. Mam pytanie.

Zamierzam kupić Play Station 3, i chciałbym grac przez internet, niestety nie ma wi-fi w domu.

Wiec muszę kopić router i go podłączyć jakoś z komputerem stacjonarnym (z którego teraz nadaje). Nie mam laptopa z wi-fi w domu ani nic innego - Potrzebuje wi-fi tylko do tego by grac na PS3.

I moje pytanie: Da się podłączyć router z kablem LAN, i jakoś router z kompem stacjonarnym? Będę musiał zmieniać kartę sieciowa czy dzwonić gdzieś do mojego dostawcy neta czy sam po prostu sobie powpisuje te IP, Bramki itd i będzie działało?

Drugie pytanie. Posiadam neta 10mb w dzień / 20 mb w nocy. Słyszałem ze dobre routery to Pentagram, tak? 150 mb mi wystarczy rozumiem router, bo wiem ze są jeszcze 300 ale trochę droższe, ale skoro mam max 20mb to po co mi ten większy? Chyba ze zle to rozumuje :P. Chyba ze doradzicie mi jakiś inny router.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz. Jestem trochę zielony w tych tematach.

Jeśli twój ISP filtruje adresy MAC kart sieciowych, to potrzebujesz albo router z funkcją klonowania MAC adresów, albo musisz zgłosić dostawcy nowy adres MAC. Kabel od internetu podłączasz do routera, który będzie dostarczał internet wszystkim urządzeniom, a resztę urządzeń podłączasz do routera, a dokładniej do wbudowanego w nim przełącznika.

Tobie wystarczy router pracujący w standardzie G, ale możesz kupić router pracujący w standardzie draft-n, który powinien osiągać przepustowość do 40Mb/s i może być cenowo zbliżony do routerów pracujących w standardzie G. Wartości, które podajesz, to wartości teoretyczne, możliwe do osiągnięcia, często tylko w warunkach laboratoryjnych.

Szczegóły wyboru routera Wifi, odpowiedniego dla twojego łącza znajdziesz w tym temacie :arrow: wybor-routera-przeczytaj-zanim-zadasz-pytanie-t419498.html

Natomiast o wybór routera pytaj w jednym z poniższych tematów, w zależności od typu łącza jakie posiadasz.