Router zrywa połączenie

Witajcie, po raz kolejny zwracam się do Was z pomocą.

Pewna znajoma mi osoba posiada taki router: TP-Link TD-W8901N. Został on zakupiony dość niedawno, jednak od początku są z nim problemy - ciągle zrywa połączenie. Posiedziałem trochę w konfiguracji, jednak nic mi się nie udało zrobić, bo problem nie ustępuje. Zerwanie połączenia jest losowe - czasem wszystko jest ok cały dzień, czasem co 15min pojawia się problem. Podejrzewam zbyt słaby sygnał, jednak sami to oceńcie po parametrach:

YlPNOL0.png

Więc jak? Mogę na Was liczyć?

podstawowe pytanie połączenie zrywa na kablu ,czy przez wifi tylko ?

co do parametrów to nie są w normie

Line Attenuation na upstream nigdy nie jest wyższy niż na downstream

przy 19dB to na upstream powinno być jakieś 10dB ,a nie 24dB

trudno stwierdzić czy to wina routera , mógł się zepsuć filtr podpinany pod telefon

możesz łatwo sprawdzić odpinając go łącznie z aparatem telefonicznym. Jeśli parametry nic się nie zmienią to pożyczcie od któregoś sąsiada jakiś router i sprawdź.

Możesz spróbować przywrócić go do ustawień fabrycznych albo zaktualizować firmware dostępny na stronie producenta.

Już Wam odpowiadam.

Zrywanie połączenia nie jest takie jak myślicie - to sam router nie potrafi się połączyć z internetem, bo lampka ADSL nie świeci się. Jak zacznie synchronizować, to czasem uda mu się połączyć z internetem, czasem nie.

Co do filtrów - router najpierw działał bez nich, potem je podpiąłem, jednak nic się nie zmieniło (jakiś informatyk stwierdził, że nie potrzeba).

Resetowałem go do ustawień fabrycznych kilka razy, jednak to nic nie dało. Nie aktualizowałem jeszcze firmware, ale zaraz to zrobię.

W ogóle to wziąłem go do siebie, do domu i teraz z niego korzystam - od rana zerwał mi połączenie jakieś dwa razy, poza tym działa stabilnie (mój router nigdy nie zerwał połączenia).

W przyszłym tygodniu tam znów pojadę, zabiorę ze sobą modem pod USB oraz mój router (Pentagram Cerberus P6341) i sprawdzę jak to będzie na nim działać.