Rozdzielenie sieci radiowej

Witam,

chciałbym rozdzielić sieć radiową w domu wg. poniższego schematu.

internetgfs.png

Możliwie jak najtańszym kosztem. Komputer, który ma być podłączony poprzez WiFi do internetu jest w innym pomieszczeniu.

Posiadam gniazdo RJ-45 (LAN) zintegrowane na płycie głównej GA-MA790XT-UD4P oraz kartę sieciową TP-LINK TL-WN551G.

Proszę o pomoc, gdyż jestem w tych sprawach zielony.

Jak masz router z WiFi to nie ma żadnego problemu. To że jest w innym pomieszczeniu również nie stanowi problemu, jeśli router ma odpowiedni zasięg i jeśli karta jest dość czuła (z tego co widzę ma zasięg do 300m i powinna dać radę).

Pozdrawiam!

Czyli “rozgałęźnik”, cokolwiek to jest :roll: , ma wyjścia kablowe ethernet?

Można zastosować access point wi-fi, choć trudno go kupić. Albo router wi-fi, niektóre mają możliwość pracy w trybie access point. Różnica pomiędzy obydwoma urządzeniami jest taka, że jako router będzie zmieniał adresy IP, więc nie będzie bezpośredniej komunikacji pomiędzy komputerami, a to się przydaje.

Ewentualnie można podłączyć wejście wan routera z urządzeniem sieci radiowej, a do niego dopiero inne komputery, kablem lub bezprzewodowo. Tak może będzie lepiej. I będzie działać w każdym trybie urządzenia (router, access point, wyłączony nat itp.)

Można też wykorzystać kartę wi-fi z komputera stacjonarnego, ale to nieco zagmatwane i wymaga, by był włączony ten komputer.

Kiedyś Gigabyte oferował router-kartę do komputera stacjonarnego, działający nawet po jego wyłączeniu. Ale ostatnio czegoś takiego nie widziałem.

Rozgałęźnik to jest to, co trzeba kupić ;).

To odpada, a powód sam podałeś.

Tak więc jakieś konkrety - jaki rozgałęźnik kupić (firma, model) - czym mniej będzie kosztował tym lepiej.

A gdybym chciał zrobić tak (nadal mam taki sam sprzęt do dyspozycji + to co trzeba kupić):

internet.png

I tutaj tak samo bym prosił o konkrety co do urządzenia rozdzielającego (firma, model).