Witam. Dzisiiaj gościłem pana technika z tp w sprawie rozłączania internetu. Podłączył swój sprzęt do linii i pokazał miże dowstream margin wynosi u niego 32 a upstream 19. Stwierdził że wszystko jest ok(choć na linii tp powiedzieli że to za dużo) po czym zabrał się i poszedł. Po chwili zadzwonił i prosi żebym wszedł strone cfg routera i zobaczył 2 parametry Downstream Line Attenuation i Upstream Line Attenuation po czym stwierdził że router ma złe tłumienie czy cos takiego i powinienem obadac router. Nie wiem co jest prawdą bo słabo się na tym znam dlatego dodaję screen mojego połączenia z router linksys wag200g.
Parametry linii są jak najbardziej ok, “Downstream/Upstream Margin” powinien być jak największy (na centrali ok.34 db i maleje wraz ze wzrostem odległości i zakłóceń) a “Downstream/Upstream LineAttenuation” jak najmniejszy (na centrali 0 db i rośnie wraz ze wzrostem odległości). W jaki sposób objawia się zrywanie internetu? Lampka ADSL gaśnie/mruga ? Telefon podłączony przez mikrofiltr? Zresztą TPsa teraz kombinuje z ustawieniami portów, stąd też mogą być problemy z netem.
na routerze lampka “Internet” gaśnie i zapala się na czerwono albo w ogóle zrywa połączenie które objawia się tym że gasnie sie lampka DSL i Internet. Na modemie tepsy Lampka ADSL mryga. a to że upstream margin jest wyższy niz downstream ma jakies znaczenie? bo zdaje się że na modemie tego kolesia upstream było 19 a downstream 32.
Margin upstream przy dobrej linii powinien być wyższy od margin downstream. A to ,że ten gość miał 19db to pewnie chodziło mu o parametry downstream: margin/attenuation 32db/19db, te są ważniejsze bo odnoszą się do ściągania.