Rozłączanie polączenia


(Enigma0420) #1

Krzystam z sieci bezprzewodowej z dostepem do internetu przez Linksys WAG200g. na jdenym z komputerów wciąz rozłącza mi sie połączenie ze stałą częstotliwością, co 27 min. Czy ktos moze mi pomóc i podac co jest przyczyną. Jestem kompletną laiczką w tej dziedzinie.


(Gerard Marondel) #2

Witam

Może coś bliżej sprecyzuj.

Masz dwa komp i jeden udosteępnia drugiemu łącze internetowe?

Jeśli tak to czy masz odpowiedni to skonfigurowane ??

Pozdrawiam :slight_smile:


(Enigma0420) #3

Komputer stacjonarny udostepnia polączenie bezprzewodowo do laptopa. Na stacjonarnym wszystko jest ok. Natomiast na laptopie co 27 min. rozłązca sie połączenie z siecią. W przypadku wybrania opcji napraw pokazuje sie komunikat: wyłączanie karty sieciowej bezprzewodowej. Na początku po konfiguracji wszystko było ok, jeżeli chodzi o dostep do internetu (brama internetowa). Natomiast nie było połączenia w sieci z drugiem komputerem. Jak udało mi się skonfigurować sieć tak, że widze ten drugi komputer to pojawil sie ploblem z tym stałym rozłączaniem co 27 min. Oba komputery sa podłączone bezprzewodowo do sieci, ale rożne karty sieciowe sa na nich zainstalowane.


(Gerard Marondel) #4

Witam

Może masz mozliwośc podłaczenia na jakiś krótki czas (2godz) tego laptopa normalnie łaczem przez RJ45 to zobaczysz czy są jeszcze te problemy, choc jak napisałas oba chodzą bezprzewodowo, ale jest mozliwosc że łącze się zacina i dlatego występuje ta przerwa.

Czy robiłas reset routera i ponowną konfigurację ??

Pozdrawiam :slight_smile:


(Enigma0420) #5

Nie resetowałam routera, spróbuję. Dzięki za pomoc.


(mrbungle) #6

hehe wiem o co cho bo mialem ten sam bol....

na routerze wchodzisz w konfiguracje wi-fi (ktoras tam zakładka) i ustawiasz predkość transmisji z AUTO na 54Mbps. te ustawienia automatyczne tak jakoś pokracznie działaja...

p.s. czy 54 czy 11Mbps zalezy z jakiego standardu sieci WiFi korzystasz... tutaj przy 54 mbps przyjąłem ze jest to G...

mam nadzieje ze pomogłem...

p.s. prawdopodobnie alternatywą jest zmiana firmware na routerze...


(Enigma0420) #7

Dzięki za info. Zmienie ustawienia i sprawdzę czy będzie wszystko OK. Pozdrawiam