Rozłączanie się internetu - Neostrada TP

Witam

Posiadam neostrade TP 8mb/s oraz modem ZXDSL 852. Kilka dni temu przypadkowo wyrwałem ( zachaczając odkurzaczem ;/ ) gniazdko z wszystkimi tymi drucikami co sie tam znajdują. Jakoś udało mi sie je podłączyć jeszcze raz, ale ja sie na tym nie znam wgl więc mogłem coś źle podłączyć. I własnie od tamtej pory mam problem z internetem, otóż dziennie potrafi mi sie wyłączyć nawet 10 razy. Sidzę na necie, aż tu nagle komunikat " Twoja usługa została odłączona " przed tym “wypadkiem” nie miałem żadnych problemów z internetem. I teraz takie pytanie:

  • Czy to może być wina własnie tego incydentu? Czy to może byc przez modem? Jeżeli to może być problem gniazdka to Co mogłbym sprawdzić w tym gniazku co mogłoby pomóc ( mojego kolegi ojciec jak cos to pogrzebał by troche w gniazdku )

Z góry dziękuję

Chce się upewnić czy dobrze rozumiem:

Modem ma dwa gniazda, jedno to USB, z którym połączony jest komputer, a drugie to RJ-11 (gniazdo telefoniczne), pod który masz wpięty kabel od linii telefonicznej.

Pytanie zasadnicze, wyrwałeś gniazdo z modemu (co mnie trochę dziwi, siła musiałaby być spora by z tego lekkiego modemu móc ją wyrwać), czy może chodziło Tobie o wtyczkę przewodu (objaw wygląda na brak łączności w którymś z kabli w przewodzie, gdzie lekkie muśnięcie przewodu powoduje brak połączenia z siecią)?

Jeśli to drugie, to najlepiej byłoby wymienić przewód na nowy, ze względu na “jednorazowość” wtyczek (nie są wielokrotnego użytku). Chyba że masz możliwość pożyczenia odpowiedniej zaciskarki, wtedy trzeba tylko wtyczkę RJ-11 zakupić (groszowe sprawy) i założyć ją na koniec obecnego przewodu (ucinasz starą/niesprawną wtyczkę, układasz kable kolorami tak jak jest po sprawnej stronie i zaciskasz).

Jeżeli jednak sprawa tyczy się wyrwanego z modemu gniazda, cóż… nie wiem w jakim ono jest stanie, może wystarczy podgiąć do góry i/lub wyprostować piny/druty w jego wnętrzu (wygięły się przy szarpnięciu i nie stykają dobrze z pinami we wtyczce, lub stykają ze sobą nawzajem), albo wymienić gniazdo na nowe (naderwane kabelki łączące gniazdo z płytą modemu), co wiąże się z lutowaniem.

zrób to do porządku i będzie ok :slight_smile: gniazdko w modemie uszkodziłeś czy wtyk rj na kablu?

na twoim miejscu wymieniłbym ten modem na jakiś z adsl2+ i nie podłączany przez usb tylko pod wejście ethernet w karcie sieciowej jeśli chcesz mieć 10Mb za które płacisz a nie 8Mb z powodu kiepskiego modemu