Samoistne włączanie komputera

Witam

Czasem jak wyłączam komputer po chwili sam sie z powrotem włącza. Ponieważ jestem początkująca i mam małe doświadczenie w tym zakresie, proszę o podanie ścieżki dostępu tej naprawy jeżeli taka istnieje. Mam zaistalowanego Windowsa XP. Przeczytałam na forum, że może być to zasilacz lub płyta główna jak również innych rzeczy. Chciałabym wiedziec jednak co, ponieważ zasilacz niedawno wymieniałam i jest na gwarancji.

Pozdrawiam

Przepraszam, że pytam o takie rzeczy ale spotkałem się już z podobnym przypadkiem u osoby “początkującej”.

Czy przypadkiem zamiast “wyłącz komputer” nie zdarza Ci się kliknąć na “uruchom ponownie”?

Nie, prawidłowo wyłączam kompouter, start/wyłącz komputer

Przyczyn takiego zachowania może być bardzo dużo.

Napisz dokładnie jaki masz komputer, w jaki sposób korzystasz z internetu (kabel sieciowy, Neostrada, inny dostawca) jeśli korzystasz z modemu to z jakiego itd. Im więcej szczegółów tym lepiej.

Ponieważ piszesz, że rzecz się dzieje “czasami” to być może jest to wina ustawienia w Biose.

Nie wiem jaki masz BIOS ale standardowo powinnaś znaleźć coś takiego:

Power Management Setup => IRQ/Event Activy Detect => PowerOn by PCI Card i jeśli tam jest ustawione ne ENABLED to zmień na DISASBLED

Oczywiście jest to tylko jedna z wielu możliwości.

Moje podłączenie do internetu jest kablem sieciowym.

Komputer ( odpisuję z faktury)- ATI Rodeon 9550

Pamięć DDR 256 MB PC400 Kingston 512

tyle chyba wystarczy czy nie?

A teraz z tym BIOS-em to tragedia. Ja tez nie wiem jaki mam BIOS. A jak się mam dowiedzieć/.W prawdzie można się doszukać w wyszukiwarce jak wejść do BIOS, ale ja się trochę boję. Proszę podać jak, żebym była pewna w 100%. Najlatwiej jest przecież coś zepsuć. Jeżeli jeszcze masz do mnie cierpliwość to proszę o podanie całej ścieżki dostępu czyli zaczynając jak wejść do BIOS-a :slight_smile:

wciśnij power na obudowie komputera:)

pierwszy ekran to karta graficzna