SB5100-po wyłączeniu DHCP brak strony konfiguracyjnej

(enjoypoznan) #1

Witam!

Niestety w temacie usług internetowych nie znam się za dobrze.

Do rzeczy. Ostatnio miałem problem z internetem u mojego dostawcy kablowego(zrywanie połączenia). Modem Motorola SB5100.

Chcąc wykonać na nowo autokonfiguracje wszedłem jak zawsze na stronę ustawień modemu poprzez Http://192.168.100.1/config.html.

Jako że nic to nie dało , kombinując nieświadomy wyłączyłem funkcje DHCP w menu serwisowym modemu.

Od tego momentu nie mam możliwości wejścia do menu ustawień modemu. Szukałem sporo na necie jak również sam kombinowałem wpisując różne kombinacje w przeglądarce.

Bardzo proszę powiedzcie jak dostać się z powrotem do strony ustawień modemu i włączyć DHCP.

Dlaczego po wyłączeniu opcji DHCP w modemie momentalnie nie mogę dostać się w ten sam sposób do strony ustawień?

Pozdrawiam

(Copycona) #2

A "internet" działa?

Jeżeli nie:

Zapewne nie masz w konfiguracji karty sieciowej (a właściwie to połączenia) (w składniku "Protokół internetowy w wersji 4") ustawionych danych statycznych. Komputer usiłuje dynamicznie uzyskać adres ip, maskę, oraz bramę, ale jakoś nie ma skąd - w końcu wyłączyłeś serwer DHCP na urządzeniu. Aktualnie nie posiadasz połączenia z urządzeniem. Zmień konfigurację połączenia, wpisując odpowiednie dane dostępowe, połącz się, otwórz panel, włącz ten serwer, i wróć do poprzednich ustawień protokołu. Ewentualnie sprawdź radę dla "jeżeli tak".

Jeżeli tak:

Dziwne, nie mam pomysłu na przyczynę, ale mam pomysł na rozwiązanie problemu. Urządzenie posiada fizyczny przycisk oznaczony "reset", który przywraca ustawienia fabryczne. Zgodnie z informacji w instrukcji powinien być na tylnym panelu. Może być wymagane przytrzymanie tego guziczka przez parę(naście) sekund.

(enjoypoznan) #3

Internet działa normalnie.

Niestety ten modem nie posiada przycisku RESET. a Reset prądowy nie pomaga.

Modem: Motorola SB5100