Seria niebieskich ekranów


(Patrykbuzowicz) #1

Cześć,

Od dłuższego czasu mam problem z notebookiem, otóż otrzymuję seriami i bez jakichś większych przyczyn niebieskie ekrany. Bez większych przyczyn znaczy mniej więcej tyle, co bez obciążenia - podczas uruchamiania przeglądarki z dwoma kartami na przykład.

Laptop to Toshiba Satellite C660.

Zasugerowano mi, że tego typu usterki należy zaczynać naprawiać od reinstalacji systemu, co też zrobiłem 3 dni temu. To jednak nie naprawiło sprawy i do tej pory miałem około 10 (!) ekranów (w tym oczywiście w dniu reinstalacji), jednak mam tylko cztery ostatnie dumpy (podczas piątego od końca wszystkie do tamtej pory zostały usunięte oraz nie zachował się log z tej właśnie awarii). Chcę nadmienić, że nie dodawałem żadnego ekstra sprzętu ani nie instalowałem niczego, z czego nie korzystałem wcześniej z powodzeniem na innych komputerach.

Przed reinstalacją komputer często pracował bez usterek przez kilka(naście) dni, po czym w ciągu jednego dnia potrafił zrestartować się z niebieskim ekranem po kilka razy.

Sprawdziłem dysk chkdsk -r -f - niby w porządku. Memtest przez prawie 5 godzin też nie zwrócił błędu.

Poniżej załączam zrzuty z czterech ostatnich awarii (nie znalazłem w opcjach tworzenia tematu dodawania pliku, więc zuploadowałem je - mam nadzieję, że nie łamie to postanowień regulaminu)

http://speedy.sh/X87kT/050413-20997-01.dmp

http://speedy.sh/cqhts/050413-23166-01.dmp

http://speedy.sh/8FWPJ/050413-27783-01.dmp

http://speedy.sh/qpw62/050413-29062-01.dmp

Czy jest to wina sprzętu i stosownym jest wysłanie komputera do serwisu, czy raczej wina leży jednak po stronie oprogramowania?


(Xemidra) #2

Zakładka SMART z programu HDTune, poproszę.


(Patrykbuzowicz) #3

Sądzę, że chodziło o tę opcję

http://imageshack.us/photo/my-images/9/smarte.jpg

Wszystko wydaje się być w porządku. Co teraz?


(falcon89) #4

Jeśli chodzi o SMART


(Patrykbuzowicz) #5

Czy to oznacza, że dysk jest fizycznie uszkodzony? Wbrew sugestii opisu tych wartości, komputer nigdy nie miał przygód z podłogą ani żadnych gwałtownych uderzeń nie przyjmował.

Znaczy to zatem ni mniej, ni więcej jak tylko konieczność serwisowania, zgadza się?


(falcon89) #6

Zaktualizuj sterownik do karty graficznej i karty sieciowej (jeśli są nowsze na stronie producenta).


(Łukash) #7

BSODy tak jak pisze falcon89 powodowane są przez komponenty nvidii i sterowniki powiązane z obsługą sieci. To co wyżej +

1.Uruchom chkdsk na każdej partycji z poziomu Mój komputer > prawy > właściwości > narzędzia > sprawdzanie błędów > zaznaczone dwa checkboxy.

2.Wiersz polecenia jako administrator i wpisz :

sfc /scannow

[Enter] Poczekaj na 100% i podaj to co wyskoczyło - jeżeli znajdzie jakieś błędy to w pole Uruchom wklej :

findstr /c:"[SR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfc.txt & start notepad sfc.txt

Pokaż zawartość.

  1. http://www.softpedia.com/get/System/Sys … PFix.shtml Uruchom i pokaż zrzut ekranu.

(Xemidra) #8

Nie tylko Nvidii i obsługą sieci, bo jeden z BSOD sugerował problem z antywirusem GData. Ciężko stwierdzić co jest nie tak, gdy BSOD wskazują na wszystko.

Jeżeli błędy wyskakiwały PRZED reinstalacją systemu i PO używając kopii recovery to ja bym obstawiał sprzęt. U mnie się tak działo, że BSOD wyskakiwało kiedy chciało a pliki .dmp wskazywały na wszystko. Komputer musiał odwiedzić serwis.

Powinieneś się skontaktować z pomocą techniczną.


(Patrykbuzowicz) #9

Porcja najnowszych dumpów (podczas pisania odpowiedzi wczoraj wieczorem)

http://speedy.sh/as6mG/050413-19827-02.dmp

http://speedy.sh/TJmfR/050413-19827-01.dmp

http://speedy.sh/s2f7S/050413-21325-01.dmp

http://speedy.sh/Je7hC/050413-27424-01.dmp

http://speedy.sh/2XhWY/050413-22370-01.dmp

które wydają się wskazywać na różne inne rzeczy niż karta graficzna czy sieciowa. Jestem w trakcie instalacji sterowników i sprawdzania dysku, napiszę wyniki jak tylko skończę.


(Łukash) #10

A który to ?

afd.sys to plik systemowy powiązany z zaporą i Winsock…

Av to McAfee ? Proponował bym pełną deinstalacje tego programu http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS101331


(Patrykbuzowicz) #11

Istotnie, screeny były i przed (to było bezpośrednią przyczyną reinstalacji), i po samej reinstalacji. W pakiecie jest również McAfee, jednak przed reinstalacją bardzo szybko odinstalowałem go na rzecz Microsoft SE (skąd łatwo o wniosek, że McAfee nie powinien być bezpośrednią przyczyną). Również przed ponownym postawieniem systemu dumpy wskazywały “na wszystko”. Pozostaje jedynie serwis, zgadza się? Xemidra , co w Twoim przypadku okazało się powodem bs?


(Xemidra) #12

Nie pamiętam już ale był jakiś. Z tych najnowszych co wrzucone zostały, każdy wskazywał na co innego. Jeden z nich na McAfee.

Sprawdź pamięć RAM, jak nie ona to pewnie dysk. U mnie została wymieniona karta graficzna, co nie rozwiązało problemu, potem wymieniony został dysk (SMART również nie wskazywał na jakiekolwiek uszkodzenie). Od tamtej pory (prawie 3 lata) nie miałem ani jednego BSOD.


(Patrykbuzowicz) #13

Pamięć sprawdzałem memtestem przez 4,5 godziny - testy nie wykazały żadnych błędów. Dysk do tej pory sprawdzałem chkdsk przy restarcie komputera - też niby bez błędu. Sprawdzę jednak dysk jeszcze raz i pozostałe rzeczy zgodnie z poleceniem Łukash.


(Łukash) #14
  1. http://download.mcafee.com/products/lic … s/MCPR.exe

(Patrykbuzowicz) #15

http://imageshack.us/photo/my-images/197/sfc.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/267/lspfix.jpg/

Wygląda, że wszystko dobrze. Dziś w sumie nie było jeszcze żadnego bs. Cóż, zawiozę go do serwisu, w razie czego wszystkie dumpy skopiowałem do dokumentów, więc dowód jakiś jest.


(Łukash) #16

ss = jest ok.

Usunąłeś szczątki McAfee zlinkowanym narzędziem ? Dostałeś informacje : CleanUp Successful ? Ten program często i gęsto zakłóca pracę systemu/sieci i jest powodem szerokiej gamy problemów.


(Patrykbuzowicz) #17

Tak, rzeczywiście było successful. Tak czy inaczej wydaje mi się, że ten program nie jest przyczyną aż tak częstych ekranów. Komputer pojedzie do serwisu - mam nadzieję, że dumpy z ostatnich awarii sprawią, że zrobią coś konkretnego.