Serwer - jak zaczac, jakie programy...?

Witam, chcialbym kupic serwer, lub jako taki utworzyc na innym kompie, lecz jestem nieco zielony w tej kwestii - musze jednak to zrobic… Moja prosba brzmi o przyblizenie mi kwestii zakladania serwerow, czy tez operacji na tych kupionych-profesjonalnych, czyli:

-co trzeba zainsalowac ( jakie programy sa konieczne),

jak monitorowac ruch,

-jak zakladac maile,

-jak sie wybiera adres serwera ( jak to sie wszystko odbywa),

-co z ochrona??

-wreszcie jakie sa standardy…

Dziekuje z gory za pomoc, a posta puszczam w tym dziale, gdyz serwer ten bedzie dotyczyl moich stron WWW, wiec oscyluje to mysle w granicach webmasteringu…

Najlepiej zacznij od poczytania książki Linux Internet Server. Jest tam bardzo ładnie opisane wraz ze zdjęciami opisującymi pokazane jak co robiś i wszystkie podane zagadnienia są tam opisane

a co z twoimi wlasnymi doswiadczeniami - jakies porady itp???

kubik , doświadczenie trzeba samemu zbierać, bo tylko wtedy się przydaje. Napisz może najpierw do czego ten serwer jest ci potrzebny, co chcesz na nim uruchamiać i generalnie wszystko, co możesz napisać na ten temat. Bo serwer to nie GG, że “chcę mieć i napiszcie jak to zrobić”. :wink:

kubik proszę poprawić posty; na Forum używamy polskich znaków w pisowni; używając opcji Zmień.

chce zalozyc serwer, na ktorym bede umieszczal strony WWW ktore pisze, oraz udostepnia maile - jak to sie zwykleczyni… bede chcial wykorzystac PHP, mysql etc. To chyba standard. To wszystko…

jak kupujesz serwer, to zasadniczo nic już na nim instalować nie musisz, natomiast kwestia zarządzania serwerem zależy od narzędzi udostępnionych przez dostawcę serwera (dotyczy to również zakładania kont email czy ftp), odnośnie adresu, musisz zakupić domenę, lub skorzystać z jakiejś darmowej (darmowe są przeważnie mniej intuicyjne, dłuższe i brzydsze)

mozesz mi polecic jakies firmy sprzedajace servery - dobre za interesujaca cene… i dajace w zamian dobre narzedzia do jego zarzadzania…