Serwer www na kompie w domu - problem


(Marcinsurdy) #1

Witam, to co chce zrobic to zwykla strone internetowa ktory bedzie na serwerze u mnie w domu. Zabralem sie do tego tak:

Jestem w sieci komputerowej w bloku gdzie jest zmienne IP, skozystalem z serwisu www.no-ip.pl aby miec dojscie ze swiata do mojego PC. Na routerze otworzylem dla mojego wewnetrznego IP port 8080. W apachu ustawilem tak "Listen 192.168.0.4:8080" to ip to moje wewnetrzne. W sieci lokalnej normalnie dziala moja stronka po wpisaniu tego adresu http://192.168.0.4:8080

niestety moj serwerek nie jest widoczny dla swiata. Czy ktos wie co jest nie tak??


(Neon1992) #2

Masz wewnętrzne IP i tylko strona działa w twojej sieci natomiast aby była dostępna dla całego świata musisz mieć zewnętrzne IP.

Napisz do administratora sieci może Ci da za niewielką opłatą miesięcznie.


(Marcinsurdy) #3

http://www.no-ip.pl/poco.php


(Neon1992) #4

Brayan , mylisz pojęcia zmienne IP z zewnętrznym IP to jest co innego.


(Marcinsurdy) #5

mam pelen dostep do routera, wiesz moze jak to ustawic ????


(Marcinsurdy) #6

dlaczego wiec po wpisaniu adresu to wyslwietla mi sie menu mojego routera?? Jak to przekierowac na moj PC?


(Neon1992) #7

Serwer jest włączony? np. WebServ, albo Krasnal?


(Marcinsurdy) #8

Apache 2.2

edit:

server dziala, po wpisaniu w przegladarke mojego wew. ip to wyswietla mi sie moja strona

przywrocilem ustawienia domyslne dla apacha

Listen 192.168.2.3:80

Listen 80


(Bolo92) #9

Router sobie rezerwuje jakiś port i to jest jako dostęp do routera.

W moim wypadku 8080 wpisze to wejde na adres routera.

Najlepiej postawić to na 80(http) i wtedy jeżeli przekierowałeś dobrze porty i ustawiłeś apache listen 192.168.0.4(o ile to dalej Twój wewnętrzny IP) wchodzisz na http://www.twojeip.wp.pl i tam masz IP wklepujesz w przeglądarke i powinna strona chodzić jeżeli dobrze są ustawione porty i apache.