Sieć bezprzewodowa niezabezpieczona

Witam.

Jestem początkującym userem laptopa i co oznacza takie stwierdzenie w Wi-Fi. Czy to oznacza, że lepiej się nie łączyć przez taką sieć, czy każda po prostu taka jest niezabezpieczona?? Czy zabezpieczona to ma się rozumieć zamknięta dla danej grupy użytkowników??

Zabezpieczona sieć to taka, do której dostęp mają jedynie użytkownicy znający klucz sieciowy. Nie znają go nawet się do niej nie dostaniesz.

a niezabezpieczona to taka, do której:

a) mają dostęp wszyscy i wszyscy mogą z niej korzystać

lub

b) dostęp mają tylko niektórzy, jeśli ich karta jest dopuszczona do połączenia (tego nie wiadomo przed połączeniem)

w obu przypadkach transmisja danych jest nieszyfrowana, więc każdy z odpowiednim sprzętem i oprogramowaniem może bez przeszkód przeglądać cały ruch sieciowy w obrębie tej sieci. przede wszystkim o tym ostrzega windows.

A jak można się zabezpieczyć korzystając z publicznej jakiejś sieci, np. w centrum miasta ?? Firewall wystarczy?? Mam Nortona Internet Security, tylko pytanie jak go skonfigurować, żeby nie wpuszczał niepożądanych osó a pozwalał normalnie korzystać z sieci??

w domyślnej konfiguracji nie wpuszcza nikogo, a pozwala nawiązywać połączenie z Twojego komputera tylko programom, które sam autoryzujesz, więc to w zupełności wystarcza. w zasadzie tak samo jak zapora systemu windows w xp, czy windows defender w viście.

oczywiście jak udostępniasz jakieś pliki ze swojego komputera, a nie chcesz ich udostępniać każdemu, to ustaw hasło do tych zasobów.

albo zainstaluj viste, ona się zawsze pyta po podłączeniu do nowej sieci jakiego typu to sieć, czy dom, czy praca czy lokalizacja publiczna i w zależności od wyboru pozwala na mniejszy lub większy dostęp do Twojego komputera.