Siec bezprzewodowa Vista - XP

Problem: Chciałbym skonfigurować komputery w ten sposób aby jeden z nich był połączony za pomocą kabla do sieci a drugi łączył się z internetem za pomocą bezprzewodowej sieci ad hoc.

Wiem, ze to działa w przypadku Vista- Vista (próbowałem).

Problem zaczyna się, gdy pojawia się XP. Na wielu forach są opisy jak to zrobić, jednak w moim przypadku nic nie skutkuje. Nie pomaga ustawianie adresów IP ani DNS. Nie pomogła zamiana plików w dodatku SP3 dla XP.

jedyne co udało się uzyskać to dostęp za pomocą bezprzewodówki do Skype (anie nie do gg czy tez internetu przez przeglądarki), ale tylko gdy XP jest podłączony do kabla (nigdy odwrotnie).

Zaznaczam tez ze nie jestem informatykiem wiec jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę pisać prostym i zrozumiałym językiem bez skrótów myślowych (bo inaczej sobie nie poradzę :().

Z gory dziekuje za pomoc

na Viście konfigurujesz sieć bezprzewodową Ad-Hoc tak jak opisane jest tutaj:

udostepnienie-polaczenia-sieciowego-przez-wifi-pod-vista-t322860.html#p2122647

i na XP jeśli odległość od sprzętu z Vistą (bo o tym też należy pamiętać że zasięg nie zawsze jest bardzo duży) jest niewielka powinno bez problemu wykryć sieć bezprzewodową i połączyć sie z nią

Gdyby to było takie proste… to nie działa. Siec jest owszem. czasami nawet Skype (tak jak mówiłem jeśli siec jest tworzona na komputerze z XP), ale nic poza tym. Internet jest TYLKO na komputerze z kabelkiem.

Dodam jeszcze, ze są to dwa laptopy, które osobno działają na sieciach bezprzewodowych (nie ad hoc).

Powtórzę tez, ze ustawianie IP na 192-168-0-2 tez nic nie daje…

krzewo12 ,

Proszę poprawić pisownię w tytule tematu i w opisie problemu. W celu edycji swojego posta proszę skorzystać z przycisku Edytuj.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało usunięciem tematu do Kosza.

no to przychodzi mi do głowy jeszcze jeden pomysł:

siec-domowa-vista-sp3-t267788.html#p1784086

chodź podobno działa na kabelku już więc powinno też bezprzewodowo,