Siec LAN a wymiana plikow

Witam,

Mam nastepujacy problem… Posiadam komputer stacjonarny z Windows 7 i internetem przez wifi livebox oraz netbook rowniez z Windows 7 i rowniez z internetem przez wifi livebox. Komputery polaczylem kablem sieciowym “skrosowanym” i polaczenie okreslone jest jako “siec niezidentyfikowana” (nie wiem czy to normalne, dlatego o tym pisze). Wczesniej zmienilem nazwy grup roboczych na obu komputerach na “LAN” oraz we wlasciwosciach kart sieciowych obu komputerow ustawilem automatyczne IP i DNS. I teraz moj problem, po zamieszczeniu plikow w folderze publiczym na jednym komputerze nie widze tych plikow na drugim. Czegos jeszcze nie zrobilem? jestem troche zielony w sieciach i prosilbym o jakas porade, ktora pewnie jest oczywista :slight_smile: Cos pominalem, cos trzeba jeszzcze ustawic w udostepnianiu?

PS W ustawieniach udostepniania folderu publicznego wylaczone jest chronienie haslem a poza tym wszystko jest wlaczone…

Prosze o pomoc :shock:

Połączyłeś komputery kablem krosowanym i dałeś automatyczny IP? Tak to nie będzie działać :stuck_out_tongue: Ustaw na obu komputerach statyczny adres IP. Np. na komputerze pierwszym 192.168.1.1 a na drugim 192.168.1.2 Dodatkowo trzeba ustawić maskę podsieci. 255.255.255.0 (na obu ta sama).

Jak na obu ustawie IP i maske jak napisales, to nie ma internetu, jak jest na jednym ustawione jak wyzej a na drugim automatycznie to jest. Pewnie cos z neostrada, tylko jak to rozwiazac?

Opisz mi co chcesz zrobić. Bo tak to jest zamotane, że nie wiem ocb. Adresy ustawiasz oczywiście w połączeniu ethernetowym, nie wi-fi.