Siec w domu

Witam wszystkich. Niestety jestem zielony w tych sprawach ale mysle ze mi pomozecie, mianowicie chcialbym utworzyc siec w domu.

Mam router oraz kable to polaczenia routera z komputerem.

Robie tak:

Na poczatku kabel od modemu byl podlaczony do komputera i wszystko dzialalo. (mam polaczenie PPPOE).

Gdy podlaczam kabel modemowy do routera a od routera od wyjscia numer 1 kabel do komputera to w zaden sposob nie moge polaczyc sie z internetem. Chce rowniez podlaczyc Laptop bez przewodowo ale narazie jeszcze tego nie uczynilem poniewaz najpierw chcialem zrobic siec na komputerze.

Czy jest tu ktos kto moglby mi pomoc, opisac krok po kroku co powinienem uczycnic aby miec siec na komputerze oraz laptopie?

Skoro łączysz się PPPoE to masz login i hasło w ustawieniach routera musisz wybrać jak się łączysz (czyli PPPoE) i następnie wprowadzić swój login i hasło do routera. W ustawieniach routera szukaj taki zakładek jak advanced setup lub general setup następnie WAN i Connection Type.

Hmm… a jak wejsc w te ustawienia routera? Bo nie wiem jak to zrobic :confused:

Edit: skonfigurowalem routera ale nadal nie wiem czy dobrze, poniewaz nie moge polaczyc sie z internetem. Gdy kabel od modemu mam podlaczony w wejscie WAN a kabel od komputera do wejscia nr 1, dopiero gdy kabel modemowy podlacze do komputera moge laczyc sie z internetem. Ktos wie jak temu zaradzic?

Jeżeli skonfigurowałeś już router to należy jeszcze na moment wyłączyć modem z zasilania aby na nowo się przeładował.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale nie masz internetu jak jesteś podłączony kablem do routera a uprzednio do routera jest wpięty kabel od modemu tak? No to jedyny problem pozostaje w ustawieniach routera. Nie pomogę Ci bo nie wiem co to za router jak wygląda menu i co ustawiłeś. Odpowiedz na te pytania to postaram się pomóc.

fer ,

Poczytaj - Konkretne tematy… ze zwróceniem szczególnej uwagi na pierwszy post. Proszę poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie.