Sieć

(Mike Wroclaw) #1

hello, mam DSLa 1024 i chciałbym się "podzielić" netem z dwoma sąsiadami..jak najprościej można to zrobić i w miarę tanio..słyszałem coś o jakimś wi-fi ale w tym temacie jestem zielony jak trawa na wiosnę więc proszę o w miarę proste porady. Dzięki

(system) #2

A jak daleko masz do tych sąsiadów?

Jeśli blisko to prawdopodobnie najtaniej wyjdzie kabel…

(Mike Wroclaw) #3

jeden jest piętro a drugi dwa piętra podemną…kabel raczej odpada bo oni się uparli na wi-fi ale to oni za to płacą więc jak chcą to ok tylko żeby to była jakaś taka “ludzka” kwota tej inwestycji :smiley:

(L337 Crew) #4

mike_wroclaw jeśli podzielisz 1024kbps na dwóch sąsiadów - zostanie Ci jakieś 341kbps…

to chyba lepiej żeby tak samo założyli sobie internet u tego dostawcy - a nie wiem jak u Ciebie w umowie, ale ja mam wyraźny zapis, że zabrania się udostepniania swojego łącza na zewnątrz lokalu.

I to byłoby nielegalne, lecz jeśli masz inaczej to ok.

(system) #5

To dotyczy Neostrady.

DSL (przynajmniej ten z TP) z założenia jest przeznaczony właśnie do dzielenia.

(L337 Crew) #6

Tzn. ja nic nie sugerowałem, ale ja mam sieć lokalną :slight_smile:

To tak, ale czy naprawdę opłaca się zapłacić te np. ~ 15 zł mniej, a mieć trzy razy wolniejszy internet ? :roll:

(system) #7

Wiesz ile kosztuje DSL TP 1 Mbit? :roll:

Jak ktoś nie chce dzielić, to kupuje Neostradę, a nie DSLa.

(Mike Wroclaw) #8

Ja mam DSLa z Dialogu…

Jakby ktoś założył neta a płaciłby nawet o 15 zł więcej to i tak jest związany roczną umową i chodzi tu tylko o to żeby ktoś kto nie koniecznie będzie korzystał przez rok lecz tymczasowo mógł podpiąć się do mnie na miesiąc czy dwa.

(L337 Crew) #9

Ale tak czy inaczej zakup osprzętu się nie opłaci jeśli ma być tylko “na chwilę” :wink:

Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie kablowe,

o którym wyżej pisał już strumienianin.

Kabelek można puścić np. za oknem (jak kabel antenowy) - a nikomu nie będzie przeszkadzał :wink:

(Mike Wroclaw) #10