Siemens Speedstream 4100/D-Link DI-524


(Ali142) #1

Witam, chciałbym sprawdzić parametry linii lub odległość do najbliższej centrali...

Mam internet 6mb/s z dialogu i mam bardzo częste rozłączanie internetu, dioda DSL wtedy przestaje świecić i po chwili znowu zaczyna, tak jakbym ją odłączał i podłączał z powrotem. Jeśli ktoś wie jak temu zaradzić, to chętnie wysłucham waszych rad.


(Technik Elektro) #2

zgłoś zażalenie u dostawcy :wink: poproś o sprawdzenie jakości linii itd....


(Ali142) #3

Zgłaszane już było kilkakrotnie, przychodzili "naprawiali" i nadal nic :expressionless: Już mi ręcę opadają.... Możliwe, że kable nie wytrzymują prędkości?? Da się jakoś zmniejszyć prędkość? Mam na myśli zmianę jakby umowy.


(Technik Elektro) #4

a próbowałeś zmienić modem ?? zainwestować w dobry router ?? jak często się rozłącza - specjaliści z tp nie widzieli zastrzeżeń w jakości linii ??


(Ali142) #5

Specjaliści twierdzą, że jakość linii jest dobra. Modem zmieniałem kilkakrotnie i to samo występuje na każdym z nich :frowning: A rozłącza się ok 10 razy w ciągu dnia jak nie częściej.


(Technik Elektro) #6

a rozkręcali gniazdko ?? u mnie były pojemności (kondensatory) które powodowały częste rozłączanie...


(Ali142) #7

Gniazdka były "puste", że tak się wyrażę, przynajmniej tak mi się wydaję... Powsadzali tam te swoje kabelki i tyle je widziałem. Nie mam już pomysły na to, zmieniałem modemy, sieciówki, systemy, komputery nawet i nic, nadal to samo...


(Technik Elektro) #8

taka to już wada linii lub centrali abonenckiej...zgłaszaj do skutku...lub kup porządny router przynajmniej interfejs sieciowy sam się będzie podnosił.


(Ali142) #9

Sieć się podnosi po tych rozłączeniach po kilkunastu sekundach. Myślisz, że zmniejszenie prędkości coś da?


(Technik Elektro) #10

co rozumiesz przez zmniejszenie prędkości, ograniczyć jako tako się nie da, wg. umowy nie można w trakcie jej trwania zmienić do wolniejszego pakietu (tp).


(Maney691) #11

Zmniejszenie prędkości powinno pomóc, widocznie parametry szerokopasmowe twojej linii nie nadają się pod większe prędkości (odległość od centrali, nieprawidłowe kable instalacyjne w mieszkaniu) Jak długi masz kabel od gniazdka do modemu?

Uwierz że można :smiley: Zgłaszasz reklamację na usługę która nie działa prawidłowo, popierasz to wcześniejszymi zgłoszeniami i zmniejszają Ci prędkość z przyczyn technicznych. Nie jest to co prawda załatwiane od ręki ale da radę.


(Ali142) #12

Hmmm... jeśli się nie da zmienić pakietu (zmniejszyć prędkości, jak kto woli), to dostanę chyba białej gorączki. Usterki zgłaszane były już ponad 5 razy, pismo reklamacyjne też wysyłane zmiany sprzętu i nadal problem występuje! A orientuje się ktoś jakie mogą być koszta zerwania umowy?


(Technik Elektro) #13

przecież masz umowę w domu :slight_smile: zajrzyj i przeczytaj...