Skaner nie działa

Witam.

Dwa dni zakupiłem urządzenie wielofunckyjne HP DeskJet F2480. Po zainstalowaniu sterowników z płyty rozpocząłem testowanie owego sprzętu.

Z drukowaniem jak dotąd nie ma żadnych problemów ale przy próbie skanowania jest tragedia. Gdy używam opcji skanuj z oprogramowania HP Solution Center wyskakuje powiadomiwnie z informacją o błędzie tej treści: “Wystąpił błąd podczas próby połączenia z urządzeniem do przetwarzania obrazu HP(…)” - dalej kilka nieskutecznych wskazówek jak pozbyć się problemu i na koniec szczegółowy kod błędu “4,[(0,12,80004005),2,7,80040007),(3,7,0)]”. Stosowałem rozwiązania z oficjalnej strony wsparcia HP, przeszukałem także w wielu miejscach internet i niestety rozwiązania nie znalazłem. Ostatecznie wymieniłem sterowniki na najnowsze, które znalazłem na stronie producenta oczywiście wcześniej odinstalowywując starsze używając płytki będącej w zestawie z urządzeniem. Znalazłem też aktualizację na stronie HP, której zainstalowanie nic nie zmieniło.

Zdecydowałem iść do sklepu z gwarancją. Los chciał, że moja drukarka zanim to nastąpiło znalazła się u mojego znajomego gdzie po podłączeniu jej do jego komputera wszystko działa wyśmienicie i nie ma problemu. Dodam, że moja płyta główna ECS K7VTA3 V1.0 obsługuje według jej producenta USB2.0 więc tym bardziej dziwi mnie fakt, że u mnie skaner odmawia posłuszeństwa, a u mojego kolegi nie. Próbowałem też odpalić skanowanie przez MS Paint, Adobe Photoshop CS3 czy ACDSEE Pro 3 i niestety zero skutku. Czy ktoś może mi coś doradzić ? Czy np. wymiana przewodu USB jest w stanie pomóc (aktualnie używam przewodu zakupionego w ten sam dzień w sklepie ) ? Z góry dziekuję za zainteresowanie tematem oraz ewentualną pomoc.

System operacyjny: WindowsXP SP3

Zobacz, czy przypadkiem reinstalacja sterowników VIA nie pomoże (względnie instalacja czegoś, co jeśli mnie pamięć nie myli nazywało się VIA USB Filter Patch).

VIA USB Filter niestety nie pomógł, ale pomogło co innego.

Wystarczyło na moim komputerze wyłączyć wsparcie dla USB 2.0 (USB 2.0 Support [Enabled/Disabled])i śmiga ładnie pięknie.

Działa - fajnie, tyle że jeśli rozwiązanie wymagało wyłączenia obsługi standardu 2.0 - to albo masz problem z systemem operacyjnym, albo (co gorsze) płyta główna zaczyna ci się “kończyć”, ponieważ takie zachowanie może świadczyć o problemach z zasilaniem portów USB.