Skaner nie działa


(wubeen) #1

Witam.

Dwa dni zakupiłem urządzenie wielofunckyjne HP DeskJet F2480. Po zainstalowaniu sterowników z płyty rozpocząłem testowanie owego sprzętu.

Z drukowaniem jak dotąd nie ma żadnych problemów ale przy próbie skanowania jest tragedia. Gdy używam opcji skanuj z oprogramowania HP Solution Center wyskakuje powiadomiwnie z informacją o błędzie tej treści: "Wystąpił błąd podczas próby połączenia z urządzeniem do przetwarzania obrazu HP(...)" - dalej kilka nieskutecznych wskazówek jak pozbyć się problemu i na koniec szczegółowy kod błędu "4,[(0,12,80004005),2,7,80040007),(3,7,0)]". Stosowałem rozwiązania z oficjalnej strony wsparcia HP, przeszukałem także w wielu miejscach internet i niestety rozwiązania nie znalazłem. Ostatecznie wymieniłem sterowniki na najnowsze, które znalazłem na stronie producenta oczywiście wcześniej odinstalowywując starsze używając płytki będącej w zestawie z urządzeniem. Znalazłem też aktualizację na stronie HP, której zainstalowanie nic nie zmieniło.

Zdecydowałem iść do sklepu z gwarancją. Los chciał, że moja drukarka zanim to nastąpiło znalazła się u mojego znajomego gdzie po podłączeniu jej do jego komputera wszystko działa wyśmienicie i nie ma problemu. Dodam, że moja płyta główna ECS K7VTA3 V1.0 obsługuje według jej producenta USB2.0 więc tym bardziej dziwi mnie fakt, że u mnie skaner odmawia posłuszeństwa, a u mojego kolegi nie. Próbowałem też odpalić skanowanie przez MS Paint, Adobe Photoshop CS3 czy ACDSEE Pro 3 i niestety zero skutku. Czy ktoś może mi coś doradzić ? Czy np. wymiana przewodu USB jest w stanie pomóc (aktualnie używam przewodu zakupionego w ten sam dzień w sklepie ) ? Z góry dziekuję za zainteresowanie tematem oraz ewentualną pomoc.

System operacyjny: WindowsXP SP3


(Veers) #2

Zobacz, czy przypadkiem reinstalacja sterowników VIA nie pomoże (względnie instalacja czegoś, co jeśli mnie pamięć nie myli nazywało się VIA USB Filter Patch).


(wubeen) #3

VIA USB Filter niestety nie pomógł, ale pomogło co innego.

Wystarczyło na moim komputerze wyłączyć wsparcie dla USB 2.0 (USB 2.0 Support [Enabled/Disabled])i śmiga ładnie pięknie.


(Veers) #4

Działa - fajnie, tyle że jeśli rozwiązanie wymagało wyłączenia obsługi standardu 2.0 - to albo masz problem z systemem operacyjnym, albo (co gorsze) płyta główna zaczyna ci się "kończyć", ponieważ takie zachowanie może świadczyć o problemach z zasilaniem portów USB.