Fides
(Indywidualna)
16 Sierpień 2007 13:06
#1
Witam,
Od pewnego czasu irytuje mnie problem z aplikacją Skype. Gdy włączam program następuje łączenie i trwa bez końca. Zwykle po kilku sekundach pojawiał się aktualny status (Dostępny, Niedostępny itd.). Aktualnie mogę czekać w nieskończoność i wówczas Skype nawiązuje połączenie lub aplikacja zawiesza się. Jednak nawet wtedy, gdy mój status widnieje jako Dostępny, nie mogę nawiązać rozmowy z drugą osobą. Pojawia się komunikat, jakoby osoba nie była dostępna na mojej liście kontaktów, co jest bzdurą.
Posiadam zaporę sieciową, która była dołączona do aktualizacji SP2. Dodałam aplikację Skype.exe do listy wyjątków. Niestety, nie odniosło to oczekiwanego rezultatu.
Możliwe, że przez przypadek załapałam jakiegoś sieciowego wirusa. Program antywirusowy niczego nie wykrył, więc wklejam loga z HijackThis:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 15:02:13, on 2007-08-16 Platform: Windows XP Dodatek SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Boot mode: Normal Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe C:\Program Files\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkService.exe C:\Program Files\SAGEM\SAGEM F@st 800-840\dslmon.exe C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe C:\WINDOWS\system32\PSIService.exe C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 52\StarWind\StarWindServiceAE.exe C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Łącza O2 - BHO: BitComet ClickCapture - {39F7E362-828A-4B5A-BCAF-5B79BFDFEA60} - C:\Program Files\BitComet\tools\BitCometBHO_1.1.7.4.dll O2 - BHO: Alcohol Toolbar Helper - {52D06F97-5511-43FA-8FDA-C481864FD26E} - C:\Program Files\Alcohol Toolbar\v3.2.0.0\Alcohol_Toolbar.dll O3 - Toolbar: Alcohol Toolbar - {4C4E7CDB-5BFC-4D74-83E2-8AE659B7EDA2} - C:\Program Files\Alcohol Toolbar\v3.2.0.0\Alcohol_Toolbar.dll O4 - HKLM…\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM…\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM…\Run: [AVP] “C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe” O4 - HKUS\S-1-5-19…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘USŁUGA LOKALNA’) O4 - HKUS\S-1-5-20…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘USŁUGA SIECIOWA’) O4 - HKUS\S-1-5-18…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘SYSTEM’) O4 - HKUS.DEFAULT…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User ‘Default user’) O4 - Global Startup: DSLMON.lnk = C:\Program Files\SAGEM\SAGEM F@st 800-840\dslmon.exe O8 - Extra context menu item: &D&ownload &with BitComet - res://C:\Program Files\BitComet\BitComet.exe/AddLink.htm O8 - Extra context menu item: &D&ownload all video with BitComet - res://C:\Program Files\BitComet\BitComet.exe/AddVideo.htm O8 - Extra context menu item: &D&ownload all with BitComet - res://C:\Program Files\BitComet\BitComet.exe/AddAllLink.htm O9 - Extra button: Statystyki dla ochrony WWW - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\SCIEPlgn.dll O9 - Extra button: BitComet Search - {461CC20B-FB6E-4f16-8FE8-C29359DB100E} - C:\Program Files\BitComet\tools\BitCometBHO_1.1.7.4.dll O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip…{ED66C8EB-76E0-41BA-8287-7D554AE60D1D}: NameServer = 194.204.159.1 217.98.63.164 O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL O23 - Service: Kaspersky Anti-Virus 7.0 (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe O23 - Service: Diskeeper - Diskeeper Corporation - C:\Program Files\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkService.exe O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PSIService.exe O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - Rocket Division Software - C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 52\StarWind\StarWindServiceAE.exe – End of file - 3935 bytes
P.S. Zaznaczam, że oprócz nieprawidłowego działania Skype’a, pozostałe aplikacje wydają się działać poprawnie.
popula
(popula)
16 Sierpień 2007 14:16
#2
Loga masz czystego. Brak łączności na Skype wynika z problemów firmy. Jeżeli znasz angielski to poczytaj: http://heartbeat.skype.com/2007/08/prob … login.html . Prawdopodobnie po rozwiązaniu problemu, pojawi się aktualizacja do pobrania.Pozdrawiam.
Marys
(Marys)
16 Sierpień 2007 14:20
#3
Mam identyczny problem. Tak więc trzeba poczekać.
Fides
(Indywidualna)
16 Sierpień 2007 14:30
#4
Dziękuję za odpowiedzi. Podejrzewałam, że problem może leżeć po stronie serwera Skype, jednak wolałam się upewnić. Zwłaszcza, że ostatnimi czasy uporałam się z infekcjami systemu.
Dziękuję i pozdrawiam.