[SOLVED] Maile wysyłane są dopiero przy trzeciej lub dalszej próbie

Sprawa polega na tym iż maile po prostu nie mogą zostać wysłane za pierwszym razem.

W firmie są cztery komputery, każdy Win 10 Pro x64, na trzech, aby wysłać maila, trzeba uzbroić się nieco w cierpliwość i akcje wysyłania należy ponowić trzy lub cztery razy.

 

Jeden komputer nie ma z tym problemów, jest w tej samej sieci co pozostałe.

Wszystkie komputery posiadają taką samą konfigurację sprzętową i oprogramowanie.

 

Zanim dokonaliśmy aktualizacji do Win 10 z Win 7, problem z wysyłaniem maili był jedynie na komputerze który aktualnie nie ma problemów z wysyłaniem.

 

Na komputerach gdzie występuje problem do testów użyliśmy Outlook 2007, 2010, 2013 i Thunderbird, na wszystkich wersjach występował problem.

 

Postanowiłem więc sprawdzić czy serwery pocztowe odpowiadają, na maszynach gdzie występuje problem, serwery pinguja dopiero za trzecim lub dalszym podejściem.

 

Co więcej, przeglądanie stron internetowych nie stanowi żadnego problemu.

 

Firma posiada dwa łącza internetowe które zarządzane są Linksys RV042, sądziliśmy że problem może leżeć właśnie w routerze ale po sprawdzeniu konfiguracji okazało się że wszystko jest w porządku.

 

Po wyłączeniu systemowego firewalla problem nie ustępuje.

 

Czy zetknęliście się już z podobnym problemem?   

Skorzystaj z tracert i zobacz w którym miejscu jest problem.

Zero przydatnych informacji:

@Areh dziękuję za tip. Jak będę tylko na miejscu, sprawdzę jak wygląda sytuacja.

@bachus są to zwykłe konta pocztowe w 11, żaden Exchange.

–EDIT–

@Areh sprawdziłem jak sprawa wygląda z tracert, w obydwu przypadkach droga do serwer wygląda identycznie, również czas w jakim osiągany jest serwer jest ten sam.

Tak tylko dla porządku zapytam: te komputery korzystają z jednego (wspólnego) konta e-mail ?

Dwa komputery korzystają z tego samego konta mailowego na 1&1, natomiast dwa pozostałe mają skrzynkę od innego usługodawcy. 

Hej, może wpadł Wam jakiś pomysł do głowy?

No to podaj jakieś konkretne informacje:

Ja podejrzewam, że to zabezpieczenie serwera pocztowego. Sądzę że logi serwera pocztowego byłyby tu najbardziej pomocne.

Znalazłem przyczynę problemu, był to przestarzały firmware na Cisco RV042, po aktualizacji wszystko wróciło do normy.